با هدف تأمین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان;

مراسم اختتامیه طرح نماد در آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز برگزار شد

کارشناس مسئول بهداشت و پیشگیری ناحیه 3 تبریز گفت:طرح نماد حرکت سیستمی و برنامه محور در زمینه اسیب های اجتماعی بوده و هدف کلی آن تأمین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محوراست.

کد مطلب: ۵۹۱۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طرح نماد با همکاری و ائتلاف ملي 9 نهاد شامل: قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بهزیستی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي و بنیاد برکت انجام می‌شود و آموزش و پرورش به عنوان محور اجرایی اين طرح در نظر گرفته شده است.

به گفته فخری کارشناس مسئول بهداشت و پیشگیری ناحیه 3 تبریز، طرح نماد حرکت سیستمی و برنامه محور در زمینه اسیب های اجتماعی بوده و هدف کلی آن تأمین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محوراست.

وی گفت: در راستاي اجراي طرح نماد در مدارس ناحيه 3، دوره آموزشي سه روزه با مربي گري اساتيد اعزامي از طرف وزارت آموزش و پرورش براي 96 نفر از عوامل اجرايي و معلمان شش مدرسه منتخب ناحيه تشکیل شد .

فخری در پایان بیان کرد: تبيين چيستي و روش بهينه اجراي طرح نماد، آموزش روش هاي مداخله اي موثر و به موقع در برخورد با آسيب هاي اجتماعي، آموزش ابعاد مهارت هاي زندگي، روش هاي آرام سازي و تخليه هيجاني، توجيه عوامل محافظتي و خطرزا، روش هاي غربالگري دانش آموزان پرخطر از جمله مباحث مطرح شده در اين دوره آموزشي بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار