سفارش چهار امام معصوم(ع) در توجه به زیارت حضرت معصومه(س)

حضرت فاطمه معصومه(س) تنها امامزاده ای است که چهار امام معصوم(س) در توجه به زیارت ایشان سفارش کرده اند.

کد مطلب: ۵۶۷۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در مقام منحصر به فرد حضرت کریمه اهل بیت (س) همین بس که چهار امام معصوم، یعنی امام صادق، امام کاظم، امام رضا و امام جواد علیهم السلام، به زیارت ایشان سفارش کرده‌اند و زیارت این امامزاده بزرگوار را معادل زیارت امام معصوم (ع) و با پاداشی معادل بهشت دانسته‌اند.

مزار امامزادگان بی شماری در ایران و جهان دیده می‌شود که برخی از این امامزادگان، امامزادگان بلافصل و در حقیقت فرزند مستقیم یک امام معصوم (ع) و بسیاری دیگر، امامزادگان با واسطه هستند که به عنوان نوه و نواده امامان معصوم (ع) شناخته می‌شوند که از جمله مهم‌ترین امامزادگان بلافصل می‌توان به حضرت قمر بنی هاشم اباالفضل العباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) و از جمله مهم‌ترین امامزادگان با واسطه می‌توان به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد.

حرم این بزرگوار اکنون به عنوان سومین حرم زیارتی ایران پس از حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت فاطمه معصومه (س) شناخته می‌شود؛ شخصیتی که بزرگ‌ترین فرزند حضرت امام موسی کاظم (ع) بود و مردم پس از شهادت پدرش، برای بیعت به سوی او آمدند و او پس از بیعت مردم فرمود:«همانگونه که شما با من بیعت کردید؛ پس بدانید که من در بیعت علی بن موسی الرضا هستم؛ چراکه ایشان جانشین پدرم و ولیّ خدا هستند ... .»

بر اساس روایت منابع تاریخی، ورود حضرت کریمه اهل بیت (ع) در بیست و سومین روز از ربیع الاول به شهر مقدس قم واقع شده است که ایشان پس ز آن در منزل موسی خزرج، از بزرگان قم و از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) ساکن شدند؛ مکانی که اکنون در بلوار 45 متری عمار یاسر شهر قم و در نزدیکی خیابان انقلاب، با نام «بیت النور» شناخته می‌شود.

اقامت حضرت در قم 17 روز بود و سرانجام در مانند چنین روزی به ملکوت اعلی پر کشیدند تا با تشییع باشکوه مردم قم، در بخشی از باغ موسی خزرج - حرم فعلی - در خاک آرام گیرند.

باید دانست که زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه (س) هم به نقل از امام معصوم (ع) وارد شده است که این نیز، دلیل دیگری بر شأن و مقام آن بانوی آسمانی است.

اینکه حضرت امام خمینی یا بزرگان و مراجعی مانند آیات شیخ محمدتقی بهجت فومنی و سید شهاب الدین مرعشی نجفی، در زمان حضور در قم، هر روز به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف می‌شدند و یا اینکه علامه طباطبایی، روزه‌های ماه مبارک رمضان خود را با بوسه بر ضریح آسمانی قم افطار می‌کرد، افسانه نیست؛ اینکه ملاصدرا از کهک به قم می‌آمد و مشکلات علمی خود را با توسل به حضرت معصومه (س) حل می‌کرد، افسانه نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار