سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با پانا:

بنزین سال آینده گران نمی شود /بهای نفت به تدریج افزایش می یابد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده به دلیل تاثیرپذیری از افزایش بهای نفت در بازار جهانی گفت: افزایش قیمت نفت موجب افزایش بهای بنزین در داخل کشور نخواهد شد و تصمیمی نیز در این زمینه وجود ندارد .

کد مطلب: ۵۶۷۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

خدری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص درخواست عربستان مبنی بر پایبندی اعضا به توافق اخیر اوپک اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورهای عضو اوپک تصمیم به کاهش تولید گرفته اند و در آن جلسه به اجماع رسیده اند به نظر نمی رسد که تخطی از توافق صورت گرفته انجام شده باشد .

وی در خصوص تاثیرات این تصمیم بر بازار نفت گفت : بازار جهانی نفت با یک حرکت تدریجی و آرام پس از حصول توافق با افزایش قیمت مواجه شده و به طور قطع اجرایی شدن این تصمیم افزایش بیشتر قیمت ها در بازار را به دنبال خواهد داشت .

خدری عنوان کرد: اجرایی شده تصمیم های کشورهای غیر عضو اوپک و کاهش تا 350 میلیون بشکه ای آنها می تواند در افزایش بیشتر بهای نفت تاثیرگذار باشد .

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کشورهای عضو و غیر عضو اوپک بر کاهش میزان تولید متفق القول شده اند و روند کاهش تولید نیز به تدریج وارد مراحل اجرایی شده است که تاثیر مناسبی بوده و بازار چاره ای جز اتخاذ این تصمیم نداشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار