رئیس اداره بهزیستی لامرد در گفت و گو با پانا:

تغذیه سالم در مهد کودک ها امری ضروری است

رئیس اداره بهزیستی لامرد گفت: تغذیه سالم در مهد کودک ها و مدارس امری ضروری است چراکه الگوی غذایی بچه ها در دوران کودکی شکل می گیرد.

کد مطلب: ۵۶۶۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

معصومه کاظم زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس با اشاره به اینکه تغذیه صحیح زمینه رشد بهتر کودکان را فراهم می سازد، اظهار کرد: تغذیه سالم در مهد کودک ها و مدارس امری ضروری است چراکه الگوی غذایی بچه ها در دوران کودکی شکل می گیرد.

رئیس اداره بهزیستی لامرد مدارس و مهد کودک ها را بستری مناسب برای آموزش و فرهنگ سازی مصرف تغذیه صحیح و سالم برشمرد و گفت: با آموزش کودکان و دانش آموزان مدارس می توان نیمی از جمعیت را آموزش داد زیرا این قشر از جامعه می توانند پیام رسان های خوبی برای خانواده ها باشند.

وی خاطر نشان کرد: پدران و مادران باید بدانند اگر کودکی تغذیه کافی و کامل نداشته باشد نه تنها سلامت جسمانی و ذهنی او به خطر می افتد بلکه سیستم ایمنی بدن نیز آسیب پذیر و ضعیف می شود.

کاظم زاده افزود: هر گونه بی توجهی نسبت به الگوی غذایی کودکان می تواند موجب کاهش رشد ذهنی و جسمانی او شود.

حسین صفری کارشناس ارشد تغذیه و رئیس دانشکده پرستاری لامرد مدرس دوره 2 روزه آموزش تغذیه و بهداشت کودکان بوده است؛دوره های آموزشی تغذیه و بهداشت کودکان با حضور کارشناسان امور اجتماعی سازمان بهزیستی فارس و کارشناسان شهرستان ها در لامِرد فارس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار