افتتاح مرکز خدمات آموزشی و مشاوره خانواده در دانشگاه آزاد اراک

اولین مرکز خدمات آموزش های زندگی و مشاوره خانواده در مجتمع قائم مقام فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۵۶۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی اراک در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: ضربه زدن به مراکز حساس و مهم جامعه از جمله نهاد خانواده و قشر جوان یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی است که در قالب برنامه ریزی های گسترده در حال انجام است.

علیرضا نظام آبادی افزود: مسئولان فرهنگی دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی دقیق، منسجم و هدفمند نسبت به آگاه سازی جامعه در خصوص هجمه های دشمن اقدام نموده و مقاومت جامعه در برابر این هجمه ها را افزایش دهند.

وی یکی از مهمترین مولفه ها در سلامت اجتماعی را کمک به تشکیل و حفظ ساختار خانواده ها به سبک زندگی ایرانی-اسلامی عنوان و بیان کرد: بخش عمده ای از برنامه های دشمنان در فضای مجازی و رسانه های جدید معطوف به تغییر سبک زندگی در ایران است.

وی ارائه آموزش های زندگی به زوج های در آستانه ازدواج را یک نیاز اساسی و مهم برای پایداری پیوند زناشویی و استحکام نهاد خانواده عنوان کرد.

رییس دانشگاه آزاداسلامی اراک با بیان اینکه یک انتخاب صحیح در امر ازدواج نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده دارد، ابراز داشت: انتخاب صحیح و پایدار در گرو بلوغ فکری و شناخت، مالی، عاطفی، جنسی و اجتماعی جوانان است که باید با ارائه آموزش های لازم زمینه رسیدن به این بلوغ ها پیش از ازدواج فراهم آید.»

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: در استان مرکزی برنامه های عملیاتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تدوین شده و وظایف مختلفی به 45 دستگاه اجرایی ابلاغ شده است.

فتح آبادی با اشاره به تدوین هزار عنوان برنامه در قالب سند آسیب های اجتماعی در استان، افزود: تقویت نهاد خانواده یکی از مهمترین اهداف این برنامه ها است و برنامه تدوینی با جدیت پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: «سند تحول اجتماعی در حوزه طلاق نیز با یک هزار و 29 عنوان برنامه عملیاتی شده است و در اجرای این سند راهبردی 26 دستگاه اجرایی مشارکت خواهند داشت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: مرکز خدمات آموزش های زندگی و مشاوره خانواده با هدف ارائه آموزش و مشاوره پیش از ازدواج به زوج های جوان در اراک ایجاد شده است و پیش بینی می شود سالانه 12 هزار زوج جوان و 24 هزار جوان در آستانه ازدواج از آموزش های این مرکز بهره مند شوند.

مرکز خدمات آموزش های زندگی و مشاوره خانواده به همت استانداری مرکزی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اراک در یک ساختمان سه طبقه و با ظرفیت 25 کلاس آموزشی در مجتمع قائم مقام فراهانی افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار