مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

پروژه احداث دروازه اصلی بقعه شیخ صفی به یونسکو ارجاع شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از ارائه پرونده احداث دروازه اصلی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به یونسکو خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۶۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از آثار کم‌نظیر تاریخی استان اردبیل محسوب می‌شود که در طول عمر خود با تغییراتی در بهسازی و مرمت همراه بوده است .

وی افزود: به عنوان مثال این مجموعه دروازه اصلی داشت که متأسفانه در زمان دوره پهلوی اول تخریب شده است و این در حالی است که دروازه بخشی از تاریخ و هویت این بنا محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآور شد: احیای این در اصلی در دستور کار میراث فرهنگی استان است و پرونده آن نهایی شده و به سازمان مرکزی نیز ارجاع شده است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به ثبت جهانی رسیده است، ادامه داد: هر گونه اقدام در مرمت و بهسازی این مجموعه می‌بایست پایبند قوانین بین‌المللی آثار ثبت جهانی باشد.

وی گفت: در حال حاضر امکانات کافی برای اجرای دروازه اصلی وجود دارد اما بدون نظر موافق یونسکو نمی‌توان این مهم را پیاده کرد و ما برای دریافت نظرات، پرونده را به یونسکو ارجاع دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: ما قویاً پایبندی به مقررات بین‌المللی را تأکید داریم و هرگونه تغییری نیز بر اساس مقررات انجام می‌شود.

حاجی‌زاده اظهار امیدواری کرد: به محض اعلام نظر موافق یونسکو عملیات اجرای دروازه اصلی آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار