مدیر کل اموراجتماعی استاندارخراسان شمالی:

تأکیدبه اهمیت بیمه تکمیلی بیماران خاص شد

مدیرکل امور اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت بیمه تکمیلی بیماران خاص گفت:باید به‌عنوان یکی از ضروریات لازم و جدی در حوزه درمان تلقی شود.

کد مطلب: ۵۶۵۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، فریبا باقری باغان درهمایش کمیته های استانی که صبح امروز در باشگاه فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با حضور فاطمه هاشمي و نمایندگان بیماری های خاص از جمله ؛ تالاسمی ، هموفیلی ، ام اس ، ای بی ، سرطان ، اتیسم برگزارشد اظهارداشت: یکی از بهترین اقدامات سازنده و ساختاری در این حوزه تدوین لوایح متقن از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا همه بیماران زیر لوایح قانون مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند

وی ضمن تشکر از فاطمه هاشمی به خاطر احداث پروژه کلینیک بیماران خاص در استان خراسان شمالی خواستار اجرایی شدن طرح غربالگری سرطان در کل کشور شد. .

باقری مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی در ادامه افزود: با توجه به اینکه حجم بالایی از بیماران خاص بالاخص ام . اس قشر تحصیلکرده و جوان هستند چنانچه نمایندگان لوایحی را تنظیم نموده تا بخشی از جذب و استخدام های اداری مشمول این بیماران شود ، قطعا راهکار خوبی در کاهش بار معضلات آنها محسوب خواهد شد.

وی به اهمیت بیمه تکمیلی این بیماران اشاره داشت و افزود: می بایست به‌عنوان یکی از ضروریات لازم و جدی در حوزه درمان تلقی شود.

گفتنی است،در این همایش ، با توجه به اهمیت تصویب قوانین خاص در این حوزه حضور نمایندگان مجلس ؛ الهه جلودار زاده ،دکتر ساعی ،انارکی و تنی چند از نمایندگان کمیسیون اجتماعی در مجلس در رابطه با بیماری های خاص نیز توضیحاتی ارائه دادند.

برومند پیشکسوت عرصه دیالیز،نیز دراین همایش ، مشکلات این حوزه را مطرح و اظهارداشت: جهت حل معضل اساسی بیماران خصوصا تکیه بر توان و تولیدات داخلی بهترین راهبرد است

در ادامه همایش نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بیانات رهبری ؛ بیماران باید دغدغه دیگری غیر از بیماری نداشته باشندگفت: توجه به مسائل و مشکلات بیماران خاص از ضروریات حوزه بهداشت و درمان است و تدوین و تکمیل برنامه ششم توسعه را گام مثبت در این زمینه ارزیابی کرد.

سپس نمایندگان دفاتر ادارات کل استانداری های هر استان به تفکیک به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات و بررسی مشکلات موجود بیماران خاص حوزه استانی خود پرداختند

در پایان فاطمه هاشمی مدیر بنیاد بیماران خاص با جمعبندی مطالب و پاسخگویی به سوالات حاضرین و تکمیل قطعنامه بیماران خاص تشکیل بانک اطلاعاتی بیماران خاص را جزء موارد لازم بیان کرد که این امر مهم همراهی و پاسخگویی دستگاه ها را می طلبد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار