مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

دانش آموزان نیاز به چالش فکری و تربیت سیاسی دارند

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: دانش آموزان نیازمند چالش فکری با حمایت اساتید متخصص در حوزه اجتماعی و سیاسی هستند و به سبب جلوگیری از آسیب لقمه های آماده ی رسانه های بیگانه، عملیاتی شدن این مهم ضرورت دارد.

کد مطلب: ۵۶۵۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جلسه هماهنگی اجرای کرسی های آزاد اندیشی و گفتمان دانش آموزی با حضور مدیر کل ، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان و اساتید مجرب حوزه و دانشگاه صبح امروز دردفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل شد.

جعفر پاشایی با اشاره به اینکه بعد از آسیب شناسی های صورت گرفته ضرورت وجود گفتمان آزاداندیشی برای دانش آموزان در سیستم تعلیم و تربیت حس شده است، گفت: این کار نوعی فعالیت جنبی در کنار کار آموزشی و ابزار یادگیری پایدار تلقی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دانش آموزان نیازمند چالش فکری با حمایت اساتید متخصص در حوزه اجتماعی و سیاسی هستند و به سبب جلوگیری از آسیب لقمه های آماده ی رسانه های بیگانه، عملیاتی شدن این مهم ضرورت دارد.

پاشایی استفاده از ظرفیت مربیان سیستم آموزش و پرورش برای انجام این کار را پیشنهاد داده و تاکید کرد: اجرای این برنامه باید با رعایت قوانین و مقررات لازم و توجه به اهداف سند تحول بنیادین صورت گیرد.

وی متذکر شد: این موضوع در بطن آموزش و پرورش اجرایی می شود و باید ساز و کار لازم، زمان و مکان و تامین مدرس با هم افزایی های لازم صورت بگیرد.

این مقام مسئول با خاطرنشان ساختن اینکه ما با این کار می خواهیم به کف مدرسه ورود پیدا کنیم و مخاطبان اصلی دانش آموزان هستند، تنوع فعالیت ها و روی آوردن به کارهای جدید و نوآورانه خواستار شد.

پاشایی با بیان اینکه گنجاندن این موضوع در برنامه هایی نظیر پرسش مهر ریاست جمهوری و بهره جستن بیشتر از تشکل های دانش آموزی که مورد تاکید وزیر محترم نیز هست، می تواند مبنای شروع قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این برنامه باید کمک کم و به صورت آزمایشی آغاز شده و بعد از پایش به صورت گسترده اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار