معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس:

کشاورزان برای تجهیز مزارع خود به ماشین آلات جدید کشاورزی بشتابند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: سهمیه تسهیلات مکانیزاسیون استان بیش از 71 میلیارد تومان تعیین شده که با نرخ سود 15 درصد با عاملیت بانک کشاورزی به کشاورزان متقاضی پس از طی مراحل مربوطه پرداخت می شود.

کد مطلب: ۵۶۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، يداله رحماني در جلسه کمیته هماهنگی جذب تسهیلات مکانیزاسیون استان اظهار داشت: تاکنون 54 درصد از تسهيلات تعيين شده به کشاورزان واجد شرایط پرداخت شده است و تعدادی از کشاورزان نیز در حال تکمیل مدارک و دریافت تسهیلات می باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداري فارس با بيان اين كه مبلغ 71 میلیارد تومان به عنوان سهمیه اولیه استان در سال جاری تعیین شده است و در صورت امکان جذب، این رقم قابل افزایش است، تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی و بانک کشاورزی استان فارس به گونه ای برنامه ریزی كنند که تمام متقاضیان واجد شرایط مکانیزاسیون بخش کشاورزی که ثبت نام کرده و مراحل مربوطه را طی نموده اند ، تا قبل از پایان سال تسهیلات مربوطه به آنان پرداخت شود و از این فضای رقابتی حداکثر استفاده برای افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی به عمل آید.
وی افزود: با عملکرد مناسب سازمان جهادکشاورزی و بانک کشاورزی استان فارس، ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در حال حاضر به 1.38 اسب بخار در هر هکتار رسیده است که شاخص قابل قبولی است.

رحماني گفت: بايد با تبلیغات لازم از طریق رسانه ها و فضای مجازي، اطلاع رسانی مناسبي به همه کشاورزان انجام شود تا بتوانند از این فرصت برای تجهیز مزارع خود به ماشین آلات جدید کشاورزی استفاده کنند.
وي گفت: کشاورزان متقاضی تسهیلات خرید کمباین، تراکتور و دنباله بند تولید داخل کشور در اسرع وقت به ادارات جهادکشاورزی سطح استان فارس مراجعه و ضمن ارائه درخواست خود، نسبت به تکمیل مدارک و مستندات لازم اقدام كنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداري فارس ادامه داد: با شرایط مناسبی که بانک کشاورزی برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته است، بسیاری از کشاورزان امکان دریافت تسهیلات و خرید تراکتور، دنباله بند و کمباین را خواهند داشت.
در این جلسه عملکرد سازمان جهادکشاورزی و بانک کشاورزی استان فارس برای اعطای تسهیلات خرید کمباین، تراکتور و دنباله بند ها مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار