برگزاری نماز وحدت و گرامیداشت سالروز نهضت سواد اموزی در شادگان

برگزاری نماز وحدت و گرامیداشت سالروز نهضت سواد اموزی در شادگان

کد مطلب: ۵۶۳۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از خوزستان ، نماز وحدت ، با حضور مسئولین آموزش و پرورش ؛ستاد اقامه نماز فرهنگیان شهرستان شادگان برگزار شد.

در این برنامه، سید صالح فاضلی رئیس اداره اموزش و پرورش شادگان بعد از برگزاری نماز وحدت در مورد 7 دی سالروز نهضت سواد آموزی بیان داشتند : سالروز نهضت سواد آموزی را گرامی می داریم واز همه خدمتگزارنی كه در این حركت بزرگ كه با فرمان امام راحل آغاز شد گام بر می دارند، تقدیر و تشكر می كنیم.

در ادامه فاضلی گفت: پس از فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی و بسیج همگانی برای از بین بردن بی سوادی در جامعه اسلامی، همه مردم عزم خود را عزم کردند تا شجره بی سوادی را که در سرتاسر کشورمان ریشه دوانده بود قطع کنند و به جای آن نهال های سرسبز و با طراوت دانش بکارند. این امر با برنامه ریزی های دقیق و بردبارانه از صورت پذیرفت و کشور ما را در دنیا به کشوری باسواد تبدیل نمود.

در پایان برنامه علی ناصری رئیس نهضت سواد آموزی شادگان در سخنانی گفت: دین مبین اسلام که به عنوان آخرین و کامل ترینِ ادیان از سوی پروردگار به سوی بشر فرستاده شد، در همه زمینه ها و ابعاد دارای راهنمایی های جامع و کامل می باشد. یکی از مسائلی که در اسلام تأکید فراوانی بر آن شده است تعلیم و تربیت است. در زمینه تعلیم و تعلم و تربیت آیات و روایات بسیاری داریم که نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه آموزش در مکتب آسمانی اسلام است.

وی تاکید کرد: دین اسلام از همان آغاز به از بین بردن جهل و بی سوادی پرداخت و تعلیم و تربیت را به عنوان برنامه ای الهی و پسندیده به مردم معرفی نمود. اسلام دین بیداری، روشنگری و آگاهی است و هر نوع جهل و بی سوادی را محکوم می داند و همگان را به فراگرفتن دانش امر می کند و انشالله همه عزم خود را جزم كنند كه در حذف بی سوادی پیش رویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار