ثبت ۳۷هزار تولد از ابتدای سال جاری در مازندران

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: از ابتدای امسال تا کنون 37 هزار ولادت در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۵۶۳۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، علی رجبی ظهر امروز در دیدار کارکنان ثبت احوال مازندران با نماینده ولی فقیه در استان، ثبت احوال مازندران را دارای ۲۹ اداره عنوان کرد و اظهار داشت: این نهاد در روستاهای دودانگه، چهاردانگه، کجور، بندپی غربی، بندپی شرقی و گتاب اداره داشته و به زودی شعبه‌ی سرخرود نیز افتتاح می‌شود.

وی افزود: تا پایان آذرماه، ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به ادارات ثبت احوال در استان مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد: در برخی استان‌ها، صدور شناسنامه یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد که در مازندران حدود 24ساعته شناسنامه صادر می‌شود و 99.9 درصد تولدها و 99.4 درصد وفاتها نیز به موقع ثبت می‌شود.

رجبی افزود: مازندران سه میلیون و 221 هزار و 680 نفر جمعیت دارد و امسال 605 هزار نفر برای کارت ملی ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 37 هزار ولادت در استان ثبت شده است، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

رجبی گفت: بیشترین نام انتخاب شده برای نوزادان پسر ابوالفضل و امیرعلی و بیشترین نام انتخاب شده برای نام نوزادان دختر فاطمه، فاطمه زهرا و حسنی است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: ازدواج نسبت به سال گذشته دو درصد و طلاق نسبت به سال گذشته چهار دهم درصد کاهش داشته که در هر حوزه مسئولان مرتبط درصدد کاهش این آسیب اجتماعی هستند.

رجبی تعداد دفاتر پیشخوان فهال در سطح مازندران را 92 دفتر و تعداد دفتر پست را 15دفتر اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار