معاون وزیر آموزش و پرورش:

توجه به سواحل در کتاب استان شناسی از اولویت های آموزش و پرورش است

خبرگزاری پانا: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: توجه به سواحل و اقلیم های کشور در کتاب استان شناسی یکی از اولویت های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۵۶۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به اینکه در چندسال گذشته در آموزش وپرورش به تنوع محیط های یادگیری خارج مدرسه و محیط های مجازی توجه ویژه ای شده است، گفت: توجه به سواحل و اقلیم های کشور در کتاب استان شناسی یکی از اولویتهای آموزش و پرورش است.

وی نگاه راهبردی و استراتژیک به دریا را مستلزم ایجاد رشته های مرتبط با دریا در آموزش وپرورش دانست و گفت: باید دانش آموزان در خصوص حفظ و کشف منابع و منافع در دریاهای سرزمین و آشنایی با آبهای آزاد بین المللی از سنین کودکی و نوجوانی آشنا شوند.

همچنین محمدیان در خصوص اینکه بیش از 5 میلیون در منطقه مکران زندگی می کنند که یک میلیون آنها در حوزه استان های هرمزگان و سیستان وبلوچستان ساحل نشین هستند بر استفاده بهینه از سواحل و استفاده مطلوب از سواحل با ایجاد زیرساخت ها تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه جغرافیایی ایران یکی از بی نظیر ترین جغرافیای جهان به لحاظ ژئوپلتیک است و سواحل مکران بویژه سواحل چابهار از اهمیت ویژه ای در سواحل برخوردار است تاکید کرد: حضور در آبهای آزاد بین المللی بویژه اقیانوس هند به موازات توسعه مناطق و مرزهای ساحلی کشور در ابعاد مختلف موجب افزایش قدرت ایران در توازن منطقه ای و جهانی خواهد شد.

سخنرانان در سومین روز همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی راههای اقتدار دریایی کشور را در ابعاد تجاری، سیاسی، نظامی و اجتماعی بررسی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار