مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خبرداد:

افزایش پرداخت زکات در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: زکات پرداختی اردبیلی‌ها در سال‌ ۹۵ نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۵۶۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهروز زلالی در جلسه بررسی میزات زکات جمع‌آوری شده در استان اردبیل اظهار داشت: زکات پرداختی اردبیلی‌ها در سال‌ 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 27 درصد رشد داشته است به طوری که روستاییان و کشاورزان اردبیلی بیش از 18 میلیارد و 154 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند .

وی افزود: بیش از 7 میلیارد و 677 میلیون ریال از زکات پرداختی در قالب « سهم الفقرا» در اختیار مددجویان و افراد نیازمند روستاهای مؤدی زکات قرار گرفته و بر اساس سیاست‌های کمیته امداد، 60 درصد از زکات باید در بحث فقرزدایی و 40 درصد در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا کنون توانسته‌ایم خدمات مطلوبی را به اقشار آسیب‌پذیر ارائه کنیم .

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر روستا صرف نیازمندان همان محل می‌شود، افزود : براساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانواده‌های تحت پوشش، نیازهای اساسی مددجویان شناسایی و طبق آن خدمات حمایتی ارائه می‌شود .

زلالی بیان کرد: در راستای ترویج و تبیین هر چه بیشتر فرهنگ زکات در بین اقشار مختلف جامعه تفاهمنامه همکاری با بسیج طلاب انعقاد شده است که بر اساس این تفاهمنامه 380 نفر از طلاب، روحانیون و مبلغان علوم دینی با کمیته امداد استان در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه همکاری می‌کنند .

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه از یک هزار و 780 روستای استان تنها 880 روستا مشمول پرداخت زکات هستند، اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی برای پرداخت زکات دارد که امیدواریم با ترویج هر چه بیشتر این فریضه واجب الهی بتوانیم به توسعه و آبادانی منطقه کمک کنیم که افزایش چشمگیر زکات پرداختی کشاورزان خیر بیانگر توجه ویژه آنان به این فریضه الهی است و پرداخت زکات برکت‌های بسیاری دارد که این برکات در عرصه‌های مختلف جامعه نیز قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار