فرماندار خلخال خبرداد:

هشدار درباره بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان اردبیل

فرماندار خلخال گفت : به رغم این که مورد مشکوکی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل مشاهده نشده ولی با توجه به شیوع آن در چند نقطه از کشور نباید از خطرات این بیماری در منطقه غافل شویم.

کد مطلب: ۵۶۰۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، فریدون بابایی در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خلخال افزود: تجربیات کسب شده از شیوع این بیماری در سال های گذشته در این شهرستان نشان می دهد که کوچک ترین غفلت از انجام موارد پیشگیرانه موجب شیوع آن شده و خسارت های مالی سنگینی متحمل دولت و مردم خواهد شد .

وی با اشاره به شیوع نوع جدیدی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با اقدامات پیشگیرانه در مرغداری ها ، دامداری ها و اماکن نگهداری طیور بومی باید مردم را از عوارض و خطرات این بیماری با استفاده از هر گونه وسیله اطلاع رسانی از جمله فضای مجازی آگاه کرد .

بابایی تصریح کرد: مورد مشکوکی از وجود این بیماری در شهرستان خلخال مشاهده نشده ولی مسوولان و مردم منطقه نباید به سادگی از کنار این موضوع گذر کرده و از آن غفلت کنند .

فرماندار خلخال اظهار کرد: همان طور که در سال های گذشته شیوع این بیماری در منطقه صاحبان دامداری ها و مرغداری های خلخال را دچار خسارات مالی سنگینی کرد این بار نیز در صورت بی توجهی به انجام موارد پیشگیرانه و نداشتن آگاهی از نحوه شیوع می تواند یک بار دیگر علاوه بر وارد کردن خسارت مالی ، سلامتی افراد جامعه را نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهد .

وی از مردم خلخال خواست با پرهیز از خرید مرغ و گوشت پرندگان از واحدهای غیر صنفی و ناشناس در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از جمله دیدن لاشه پرندگان موارد را سریع به مراجع قانونی اطلاع و در انجام اقدامات پیشگیرانه با مسوولان ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همکاری کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار