مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به پانا خبر داد:

ثبت 24 موقوفه در دهه وقف به ارزش حدود 80 میلیارد ریال در استان مرکزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت 24 وقف جدید به ارزش تقریبی 80 میلیارد ریال همزمان با دهه وقف در استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۵۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر حسینی اراکی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: در این راستا همدم رفیعی سنجانی واقف خیر اندیش 721 متر عرصه و اعیان را در اراک با نیت بچه های بی سرپرست یا بد سرپرست و سالمندان به ارزش تقریبی 7 میلیارد ریال وقف کرده است.

وی ادامه داد: الهام خواجه پور 135 هکتار زمین مزروعی، دو حلقه چاه و یک ساختمان و تاسیسات به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال را در شهرستان ساوه وقف نمود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: این وقف با نیت مصالح عامه جهت کمک به معتادان کشور، ایجاد اشتغال و درآمد مالی برای خانواده های معتادان و کمک به ترک اعتیاد و صیانت از خانواده های معتادان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی بیان کرد: وقف قطعه زمینی به مساحت 800 مترمربع و ارزش 200 میلیون ریال در روستای قزلجه تفرش جهت ساخت مسجد و حسینیه توسط سهراب عروجی از دیگر موقوفاتی است که در دهه وقف سالجاری به ثبت رسیده است.

وی ابراز داشت: وقف زمینی به متراژ 500 مترمربع و ارزش 300 میلیون ریال توسط تقی امینی جهت احداث حسینیه شهدای روستای امیر آباد در محلات دیگر موقوفه ثبت شده در دهه وقف بشمار می رود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: 2 وقف جدید در شهرستان شازند نیز توسط رمضان حیدری به ثبت رسیده که یک زمین به مساحت 368 متر مربع جهت احداث حسینیه و یک قطعه زمین به مساحت 1000 مترمربع با 4 اصله درخت گردو جهت امامزاده قاسم(ع) روستای تکیه مجموعا به ارزش ریالی یک میلیارد ریال را شامل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی گفت: حاج علی محمد اسماعیلی یک قطعه زمین 9 عشیری و 11 اصله درخت گردو همراه با 9 ساعت آب از قنوات روستا را جهت امورات مسجد امام حسن عسگری(ع) به ارزش 500 میلیون ریال در روستای گروکان جاسب وقف کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ساوه 16 وقف جدید به ارزش 30 میلیارد ریال وقف شده است افزود: این موقوفات 12 واحد آپارتمان 85 متری و 4 قطعه زمین مجموعا 3 هزار و 420 مترمربع توسط ابوالفضل طالبی با نیت ساخت حسینیه ائمه اطهار(ع) و امور خیریه را شامل می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: وراث حاج عزیز امامی به نام های محمد، نصراله، رقیه، فاطمه، فضه و معصومه نیز ششدانگ زمینی به مساحت 552 متر مربع و ارزش ریالی 460 میلیون ریال جهت کلیه امورات امامزاده قاسم(ع) روستای ویدر زرندیه را وقف کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی اظهار داشت: دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج این سنت حسنه است و شاهدیم که با ارائه گزارش عملکرد و شفاف سازی اقدامات صورت گرفته اعتماد مردم به متولیان وقف بیشتر شده است.

وی بیان کرد: گسترش وقف سبب حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه با کمک واقفین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار