کفراشی در گفت و گو با پانا:

در رتبه بندی مدارس شاهد،مناطق برخوردار و محروم را یکسان نمی بینیم

مدیر کل دفتر امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش گفت:در طرح رتبه بندی مدارس شاهد برای رعایت عدالت، مدارس مناطق برخوردار با مدارس مناطق محروم جداگانه مقایسه می شوند تا شرایط همه یکسان باشد.

کد مطلب: ۵۵۶۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
محمد حسین کفراشی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به روند اجرای طرح رتبه بندی مدارس شاهد، اظهار کرد: در این طرح که طبق یک دستورالعمل مشخص اجرا می شود هر مدرسه ای بر اساس توانمندی ها و عملکرد سال قبل خود سنجیده می شود و هیچ گاه مدرسه ای در منطقه محروم را با مدرسه ای در منطقه برخوردار مقایسه نمی کنیم که این عین عدالت است و همه شرایط را در نظر می گیریم.
وی افزود: براساس طرح مدیریت مدرسه دستورالعملی را مبنی بر رتبه بندی مدارس شاهد آماده کرده ایم که برهمین اساس این مدارس در پنج سطح ارزشیابی، عالی، ممتاز، موفق، پویا و کمتر از حد انتظار رتبه بندی می شود.
کفراشی افزود: براساس این طرح مدارس شاهدی که بتوانند نمره 95 تا 100 را کسب کنند رتبه عالی، مدارسی که نمره 85 تا 95 را کسب کنند رتبه ممتاز، مدارسی که نمره 75 تا 85 را کسب کنند رتبه موفق، مدارسی که نمره 65 تا 75 را کسب کنند رتبه پویا و مدارسی که نمره زیر65 را کسب کنند کمتر از حد انتظار شناخته می شوند.
وی گفت: ایجاد فضای رقابت، تشویق، ترغیب و ایجاد انگیزه صحبت، الگو برداری بین مدارس از اهداف اجرای طرح رتبه بندی مدارس شاهد است.
مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس شاهد قطعا از حمایت های تشویقی بهره مند می شوند، تصریح کرد: توجه مدارس شاهد به امر مشاوره، پوشش حداکثری جامعه هدف و اجرای شیوه نامه ها از جمله شاخص هایی است که این مدارس بر اساس آن ارزیابی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار