رهبری آموزشی و نفوذ در دلها، بهترین روش مدیریت در مدارس است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رهبری آموزشی و نفوذ در دلها، بهترین روش مدیریت در مدارس است.
کد مطلب:
۵۴۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا از کرمان،محمد محسن بیگی در جمع مدیران مدارس شهرستان رودبار با تسلیت شهادت امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: بخشی از کا ری که حضرت امام حسین (ع) در قالب قیام عاشورا انجام داد، خواسته یا ناخواسته وظیفه کسانی است که می خواهند در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت در حوزه تعلیم و تربیت اهمیت ویژه ای در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی دارد، اظهار کرد: مدیریت در آموزش و پرورش اگر بر اساس ایفای نقش رهبری آموزشی نباشد،بسیار سخت است.
محسن بیگی افزود: تمام اهداف آموزش و پرورش در مدارس محقق می شوند و مدیران مدارس نقش موثر و مستقیمی در تحقق این اهداف دارند.
وی با بیان اینکه مدیریت دستوری و تکلیفی در آموزش و پرورش موثر نیست، گفت: رهبری آموزشی و نفوذ در دلها، بهترین روش مدیریت در مدارس است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر بروز رسانی دانش مدیران متناسب با فناوری روز دنیا، تاکید کرد و افزود: بخشی از مدیریت ذاتی و بخشی دیگر کسب دانش و آگاهی است که مدیران باید خود را در این زمینه توانمند سازند.
محمد محسن بیگی مدیریت را هنر انجام دادن کارها توسط دیگران تعریف و خاطر نشان کرد: در حالت عادی می توانیم کارهای را با استفاده از روش مستبدانه، برطرف کردن نیاز های مادی و رودربایستی توسط دیگران انجام دهیم.
وی افزود: نفوذ در افراد و ایفای نقش رهبری موجب می شود دیگران بدون ترس، رودربایستی و در نظر گرفتن مشوق های مادی وظیفه شان را بخوبی انجام دهند.
محسن بیگی از علم، آگاهی و دانش، سعه صدر، ایفای نقش الگویی، خیر خواهی و انجام کارها برا ی رضایت خداوند و وجدان به عنوان مهمترین خصوصیات یک رهبر آموزشی نام برد و خاطر نشان کرد: اگر مدیران مدارس این خصوصیات را داشته باشند مدارس پویا و با نشاط شده و همه ی رکن های تربیتی در فعالیت های و برنامه های مدارس سهیم می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نهادینه کردن رهبری آموزشی را در مدارس ضروری خواند و گفت: ایفای این نقش در مدارس زمینه تربیت انسان های فرهیخته و متعهد را فراهم ساخته و باعث جمع شدن، نفاق دو رویی، سیاه نمایی ، ریا کاری و بزرگنمایی بی مورد از جامعه شده و موجب می شود هر چیزی به جای خویشتن و اندازه خویشتن باشدنه یک اقدام مثبت آنقدردر بوق و کرنا می شوند انگارکه از ابتدای تاریخ هیچ اقدامی صورت نگرفته و یک اقدام منفی انقدر بزرگ میشود که گویا تابحال هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.
محمد محسن بیگی خطاب به مدیران مدارس خاطر نشان کرد: اگر مدیران در حوزه عملکردی نقش و جایگاه رهبری آموزشی را نداشته باشند موفق نخواهند شد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هر روز به بهانه های مختلف با هجمه های سنگینی و حواشی گسترده ای توسط انسان های کوته فکری که بیرون از گود قرار دارند مواجه است، اظهار کرد: اگر در مدارس ده ها نفر از معلمان مورد آسیب قرار گیرند کسی فریاد تظلم و داد خواهی بلند نمی کند، اما اشتباهات و سهل انگاری های کوچک با سوء برداشت های گوناگون موجب هجمه های مختلف به دستگاه تعلیم و تربیت می شود.
محسن بیگی با بیان اینکه ابزار کارمعلم انسانی است که صاحب اختیار،تفکر، تجزیه و تحلیل ، تصمیم گیری و قدرت راستگویی و کتمان واقعیت بوده و غریزه ذاتی او عمدتا از تربیت گریزان است، خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی باید با ایجاد ارتباط معنوی و عاطفی راه را برای تربیت اصولی و رساندن دانش آموزان به کمال و سعادت هموار کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به موفقیت های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی در شهرستان رودبار جنوب در سه سال اخیر، اظهار کرد: امروز هیچ کس موفقیت ها و داشته های آموزش و پرورش را فریاد نمی زند اما مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش باید تاوان نداشته های خود را بدهند.
محمد محسن بیگی با بیان اینکه امروزه کسانی برای حوزه تعلیم و تربیت تصمیم می گیرند و در فعالیت های آن دخالت می کنند که بویی از تعلیم و تربیت نبرده اند، گفت: کار کردن در این شرایط سخت است اما می توان با ایجاد ارتباط منطقی، عاطفی و مبتنی بر روابط انسانی با ارکان تربیتی زمینه دستیابی به اهداف را فراهم ساخت.
وی افزود: عده ای می خواهند موفقیت های آموزش و پرورش رودبار جنوب را با ایجاد مسائل حاشیه ای و فیلم های ساختگی و مغرضانه کتمان کنند اما بررسی ها و قضاوت اولیاء و مردم در این زمینه آنها را از دست یابی به اهداف شومشان بازداشت.
محسن بیگی اظهار کرد: انجام این کارها آموزش و پرورش را سرگرم حاشیه ها می کند و هجمه های سنگین داخلی و خارجی را برعلیه تعلیم و تربیت ونظام جمهوری اسلامی ایجاد می کند.
وی با مقایسه آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر با سال های گذشته بیان کرد: در زمان اختلاس های میلیارد تومانی که می شد با پول تنها سه هزار میایارد تومان آن بیش از ۶۰ هزار کلاس درس ساخت ، کسانی که داعیه عدالت خواهی و دفاع از مظلومان را دارند، سکوت کرده بودند اما امروز حاشیه های دور از واقعیت را در بوق و کرنا می کنند.
محسن بیگی اظهار کرد: تنبیه بدنی در مدارس تحت هر شرایطی ممنوع است و باید مدیریت اخلاق مدار مبتنی بر روابط انسانی در مدارس نهادینه شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به فوت دو نفر از فرهنگیان استان کرمان درروز اول آغاز سال تحصیلی در اثر سانحه تصادف اشاره و تصریح کرد: کم تر خبر گزاری و رسانه ای این ضایعه اسفناک را منعکس کرد ، اما مسائل حاشیه ای و ساختگی آموزش و پرورش به سرعت در شبکه های داخلی و خارجی انعکاس داده می شود.
به گزارش پانا از کرمان،محمد محسن بیگی در جمع مدیران مدارس شهرستان رودبار با تسلیت شهادت امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: بخشی از کا ری که حضرت امام حسین (ع) در قالب قیام عاشورا انجام داد، خواسته یا ناخواسته وظیفه کسانی است که می خواهند در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت در حوزه تعلیم و تربیت اهمیت ویژه ای در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی دارد، اظهار کرد: مدیریت در آموزش و پرورش اگر بر اساس ایفای نقش رهبری آموزشی نباشد،بسیار سخت است.
محسن بیگی افزود: تمام اهداف آموزش و پرورش در مدارس محقق می شوند و مدیران مدارس نقش موثر و مستقیمی در تحقق این اهداف دارند.
وی با بیان اینکه مدیریت دستوری و تکلیفی در آموزش و پرورش موثر نیست، گفت: رهبری آموزشی و نفوذ در دلها، بهترین روش مدیریت در مدارس است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر بروز رسانی دانش مدیران متناسب با فناوری روز دنیا، تاکید کرد و افزود: بخشی از مدیریت ذاتی و بخشی دیگر کسب دانش و آگاهی است که مدیران باید خود را در این زمینه توانمند سازند.
محمد محسن بیگی مدیریت را هنر انجام دادن کارها توسط دیگران تعریف و خاطر نشان کرد: در حالت عادی می توانیم کارهای را با استفاده از روش مستبدانه، برطرف کردن نیاز های مادی و رودربایستی توسط دیگران انجام دهیم.
وی افزود: نفوذ در افراد و ایفای نقش رهبری موجب می شود دیگران بدون ترس، رودربایستی و در نظر گرفتن مشوق های مادی وظیفه شان را بخوبی انجام دهند.
محسن بیگی از علم، آگاهی و دانش، سعه صدر، ایفای نقش الگویی، خیر خواهی و انجام کارها برا ی رضایت خداوند و وجدان به عنوان مهمترین خصوصیات یک رهبر آموزشی نام برد و خاطر نشان کرد: اگر مدیران مدارس این خصوصیات را داشته باشند مدارس پویا و با نشاط شده و همه ی رکن های تربیتی در فعالیت های و برنامه های مدارس سهیم می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نهادینه کردن رهبری آموزشی را در مدارس ضروری خواند و گفت: ایفای این نقش در مدارس زمینه تربیت انسان های فرهیخته و متعهد را فراهم ساخته و باعث جمع شدن، نفاق دو رویی، سیاه نمایی ، ریا کاری و بزرگنمایی بی مورد از جامعه شده و موجب می شود هر چیزی به جای خویشتن و اندازه خویشتن باشدنه یک اقدام مثبت آنقدردر بوق و کرنا می شوند انگارکه از ابتدای تاریخ هیچ اقدامی صورت نگرفته و یک اقدام منفی انقدر بزرگ میشود که گویا تابحال هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.
محمد محسن بیگی خطاب به مدیران مدارس خاطر نشان کرد: اگر مدیران در حوزه عملکردی نقش و جایگاه رهبری آموزشی را نداشته باشند موفق نخواهند شد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هر روز به بهانه های مختلف با هجمه های سنگینی و حواشی گسترده ای توسط انسان های کوته فکری که بیرون از گود قرار دارند مواجه است، اظهار کرد: اگر در مدارس ده ها نفر از معلمان مورد آسیب قرار گیرند کسی فریاد تظلم و داد خواهی بلند نمی کند، اما اشتباهات و سهل انگاری های کوچک با سوء برداشت های گوناگون موجب هجمه های مختلف به دستگاه تعلیم و تربیت می شود.
محسن بیگی با بیان اینکه ابزار کارمعلم انسانی است که صاحب اختیار،تفکر، تجزیه و تحلیل ، تصمیم گیری و قدرت راستگویی و کتمان واقعیت بوده و غریزه ذاتی او عمدتا از تربیت گریزان است، خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی باید با ایجاد ارتباط معنوی و عاطفی راه را برای تربیت اصولی و رساندن دانش آموزان به کمال و سعادت هموار کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به موفقیت های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی در شهرستان رودبار جنوب در سه سال اخیر، اظهار کرد: امروز هیچ کس موفقیت ها و داشته های آموزش و پرورش را فریاد نمی زند اما مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش باید تاوان نداشته های خود را بدهند.
محمد محسن بیگی با بیان اینکه امروزه کسانی برای حوزه تعلیم و تربیت تصمیم می گیرند و در فعالیت های آن دخالت می کنند که بویی از تعلیم و تربیت نبرده اند، گفت: کار کردن در این شرایط سخت است اما می توان با ایجاد ارتباط منطقی، عاطفی و مبتنی بر روابط انسانی با ارکان تربیتی زمینه دستیابی به اهداف را فراهم ساخت.
وی افزود: عده ای می خواهند موفقیت های آموزش و پرورش رودبار جنوب را با ایجاد مسائل حاشیه ای و فیلم های ساختگی و مغرضانه کتمان کنند اما بررسی ها و قضاوت اولیاء و مردم در این زمینه آنها را از دست یابی به اهداف شومشان بازداشت.
محسن بیگی اظهار کرد: انجام این کارها آموزش و پرورش را سرگرم حاشیه ها می کند و هجمه های سنگین داخلی و خارجی را برعلیه تعلیم و تربیت ونظام جمهوری اسلامی ایجاد می کند.
وی با مقایسه آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر با سال های گذشته بیان کرد: در زمان اختلاس های میلیارد تومانی که می شد با پول تنها سه هزار میایارد تومان آن بیش از ۶۰ هزار کلاس درس ساخت ، کسانی که داعیه عدالت خواهی و دفاع از مظلومان را دارند، سکوت کرده بودند اما امروز حاشیه های دور از واقعیت را در بوق و کرنا می کنند.
محسن بیگی اظهار کرد: تنبیه بدنی در مدارس تحت هر شرایطی ممنوع است و باید مدیریت اخلاق مدار مبتنی بر روابط انسانی در مدارس نهادینه شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به فوت دو نفر از فرهنگیان استان کرمان درروز اول آغاز سال تحصیلی در اثر سانحه تصادف اشاره و تصریح کرد: کم تر خبر گزاری و رسانه ای این ضایعه اسفناک را منعکس کرد ، اما مسائل حاشیه ای و ساختگی آموزش و پرورش به سرعت در شبکه های داخلی و خارجی انعکاس داده می شود.
ارسال دیدگاه