با حضور رئیس بنیاد ملی نخبگان استان خوزستان برگزار شد

گردهمایی یک روزه مدیران مراکز پژوهش سرای دانش آموزی استان خوزستان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز از برگزاری گردهمایی یک روزه مدیران مراکز پژوهش سرای دانش آموزی استان خوزستان در مرکز پژوهش سرای دانش آموزی غدیر این ناحیه خبر داد.

کد مطلب: ۵۴۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخوزستان، نورعلی رئیسی مدیر این ناحیه ضمن اعلام این خبر گفت: این گردهمایی یک روزه با حضور زراسوندی رئیس بناد ملی نخبگان استان خوزستان، مختاری رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان، کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و مدیران مراکز پژوهش سرای دانش آموزی ادارات آموزش و پرورش استان خوزستان در سالن جلسات مرکز پژوهش سرای غدیر برگزار شد.
کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان هدف از برگزاری این گردهمایی را تبیین و تشریح برنامه های مراکز پژوهش سراهای دانش آموزی استان در سال 96-95 عنوان کرد.
وی با اشاره به جایگاه های پژوهش سرا های دانش آموزی در آموزش و پرورش و تاثیر مراکز علمی -پژوهشی در ارتقاء برنامه های علمی گفت: با توجه به تاثیر پژوهش سراها در ارتقاء دانش و آگاهی دانش آموزان، توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح ادارات آموزش و پرورش استان خوزستان از اولویت های کاری آموزش و پرورش استان خوزستان است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان خاطر نشان ساخت: پژوهش سرا های دانش آموزی مراکز علمی بسیار مناسبی برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان است و انتظار می رود؛ با برنامه ریزی لازم و اجرای طرح های علمی- پژوهشی مختلف، زمینه استفاده دانش آموزان از امکانات و تجهیزات این مراکز را به عمل آورند.
زراسوندی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان خوزستان در این نشست با اشاره به لزوم تعامل و همکاری دوسویه پژوهش سرا ها و بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری گفت: ارتباط مطلوب پژوهش سرا ها و بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری باعث خواهد شد تا گام های موثری در زمینه ارتقاء دانش و علم دانش آموزان در زمینه های مختلف برداشته شود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های مختلف مشترک بین آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان، گفت: فعالیت های مشترک بین این دو مرکز علمی باعث خواهد شد تا از فعالیت های موازی پرهیز و اقدامات خوبی در زمینه تقویت علوم مهارتی در دانش آموزان صورت پذیرد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان خوزستان از اجرای طرح نخبگان مهارتی در استان خوزستان خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان خوزستان اجرا خواهد شد و امید واریم اجرای آن با همکاری پژوهش سرا ها، زمینه حضور فعال دانش آموزان و جذب آنان به کار و فن آوری را فراهم نماید.
مختاری رئیس پارک علم و فن آوری استان خوزستان در این گردهمایی گفت: ارتباط مستمر کانون های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری پارک علم و فن آوری و پژوهش سرا های دانش آموزی می تواند زمینه بروز استعداد ها و خلاقیت های دانش آموزان را فراهم نماید.
وی در ادامه با بیان اینکه هر پژوهش سرا می تواند یک کانون در دل خود داشته باشد، خاطر نشان ساخت: 10 تا 20 درصد و حتی بیشتر طرح های که توسط دانش آموزان در پژوهش سرا ها اجرای می گردد می تواند مورد حمایت مالی پارک علم و فن آوری قرار گیرد.
مختاری با اشاره به لزوم نو آوری و خلاقیت در فعالیت ها گفت: کسب و کار باید مبتنی بر نوآوری باشد تا در جلب و جذب افراد تاثیر بیشتری داشته باشد و در جهت حل مشکلی از مشکلات جامعه عرضه گردد.
رضایی راد مدیر مرکز پژوهش سرای غدیر گفت: در ادامه این گردهمایی یک روزه، برنامه های پژوهش سرای های دانش آموزی استان خوزستان در کارگروههای تخصصی تبیین و تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار