مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان

غذا زبان و فرهنگ مشترک بین بین انسان‌ها است

استان زنجان نیز همواره در منطقه شمالغرب دارای کیفیت غذایی قابل توجه بوده است

کد مطلب: ۵۳۸۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا زنجان یحیی رحمتی در آیین افتتاح جشنواره غذاهای جاده ابریشم گفت: برگزاری دومین جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو-جاده ابریشم فرصتی برای احیای تاریخی این جاده مهم است .

رحمتی اهمیت تعاملات اجتماعی جوامع مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: نظام غذایی به مثابه بخشی از مظاهر فرهنگی محسوب می شود. جشنواره غذای کشورهای اکو-جاده ابریشم موجب گشوده شدن دریچه ای برای تعمیق فرهنگی بین کشورهای عضو خواهد شد .

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان کشور ایران را دارای مظاهر فرهنگی غنی و با تنوع اقلیم مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: در ایران سفره های رنگی با غذاهای متنوع وجود دارد. استان زنجان نیز همواره در منطقه شمالغرب دارای کیفیت غذایی قابل توجه بوده است .

رحمتی به جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: جاده ابریشم راه های بهم پیوسته در راستای بازرگانی قاره آسیا بوده که در قرن ۱۵ میلادی بزرگ ترین حجم تجارت جهان را شامل می شده است .

وی به اهمیت صنعت غذا در سطح دنیا اشاره کرد و گفت: غذا سهم ۴۰ درصدی در هزینه سفرهای گردشگران را دارد. جشنواره های اینچنینی موجب توسعه صنعت گردشگری و متعاقب آن رشد برخی شاخص های اقتصادی می شود .

رحمتی استان زنجان را دارای ظرفیت های بالا برای توسعه صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: با تکیه بر این ظرفیت ها برای توسعه صنعت گردشگری استان تلاش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار