در گفت و گو با پانا مطرح شد:

افزایش قیمت برنج خارجی در پی واردات با ارز مبادله ای

خبرگزاری پانا: سخنگوی موسسه تحقیقات برنج گفت: اگر برنج با ارز مبادله ای وارد شود به طور حتم به افزایش قیمت آن می انجامد اما در مقابل می توان امیدوار بود که برنج ایرانی با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.

کد مطلب: ۵۳۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا خانکشی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص واردات برنج با ارز مبادله ای اظهار کرد: کالاهای وارداتی که با ارز گران وارد کشور می شوند فرصتی ایجاد می کنند تا کالاهایی که نهاده های آنها وارد نمی شوند و به نوعی تولید داخلی هستند به رقابت با محصول خارجی و وارداتی آن بپردازند.

عضو موسسه تحقیقات برنج تصریح کرد: زمانی که برنج خارجی با ارز مبادله ای وارد شود به طور حتم قیمت آن با افزایش رو به رو خواهد بود بر همین اساس برنج ایرانی نیز فرصت این را پیدا می کند که با قیمت مناسب عرضه شود.

خانکشی پور افزود: برنج توسط کشاورزان تولید می شود اما خیلی سریع به دست واسطه ها و دلالان می افتد و این مساله همه منافع و برنامه ریزهای صورت گرفته برای کشاورز و تولیدکننده را نصیب واسطه ها می کند.

وی با بیان اینکه واسطه گری در اقتصاد نیاز اساسی بازارهای اقتصادی است، گفت: هر سیاست گذاری و برنامه ریزی که در فرایند تولید و عرضه باعث شود تا منافع در نظر گرفته شده جای تولیدکننده به واسطه ها برسد نادرست است که این موضوع در بازار در حال انجام است و باید بررسی شود.

سخنگوی موسسه تحقیقات با تاکید بر اینکه واردات برنج با ارز مبادله ای موجب افزایش قیمت برنج خارجی خواهد شد ، بیان کرد: این فرصت باید به کشاورزان ایرانی منتقل شود تا محصول خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند تا مانع از زیر کشت نرفتن شالیزارها و کاشت سایر محصولات در زمین های خود شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار