در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

سوله‌های مدیریت بحران تهران را نفروختیم/شاید یک سوله تهاتر شد

آمادگی در برابر حوادث احتمالی از جمله زلزله، عمده ترین هدف در راه اندازی سوله های مدیریت بحران در پایتخت بود اما طی سالهای اخیر سوله های بحران تغییر کاربری داده و به محلی برای تفریح و ورزش کودکان و جوانان تشکیل شده، حتی زمزمه های فروش این سوله ها نیز به گوش می رسد خبری که رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران آن را تکذیب کرده و صریحا اعلام می کند این سوله ها به هیچ عنوان به فروش نمی رسد.

کد مطلب: ۵۳۷۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، در شورای شهر سوم قانونی تصویب شد که 50 درصد سوله ‌های مدیریت بحران، به صورت چند منظوره فعالیت داشته باشند و پس از این مصوبه که قرار بود سوله های بحران در مواقع غیر بحران مورد استفاده قرار گیرد، به مکانی برای ورزش و تفریح تبدیل شد، اما بازپس گیری سوله‌ های بحران یکی از موضوعاتی است که شورای شهر مدت هاست آن را پیگیری می کند به طوری که در شورای شهر چهارم و براساس برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران مصوب شد که سوله ‌های مدیریت بحران ظرف مدت شش ماه تا یکسال به بدنه سازمان مدیریت بحران بازگردانده شود.

با این حال رضا قرایی دبیر دبیران شورایاری منطقه 4 درباره تغییر کاربری سوله بحران در این منطقه به خبرنگار پانا می گوید: از سوله مدیریت بحران که در انتهای شهرداری ناحیه 4 قرار دارد بازدید کردیم، این سوله به مکان ورزشی و تفریحی برای کودکان تبدیل شده است.

همچنین خرسندی شورایاری ناحیه 4 شهرداری تهران نیز به خبرنگار پانا می گوید: سوله مدیریت بحران در این منطقه نیز به زمین بازی تبدیل شده است. جویا شدیم که چرا تغییر کاربری داده و بازپس گرفته نمی شود، گفته شد برای مدت 10 سال به یک شرکت واگذار شده است.

خرسندی همچنین می گوید: وقتی از مسئولان شهرداری درباره موضوع سوله های مدیریت بحران می پرسیم، اظهار بی اطلاعی می کنند. متأسفانه سوله های بحران در تهران به سوله های ضد بحران تبدیل شده است.

احمد صادقی- رئیس سازمان مدیریت بحران تهران درباره واگذاری 6 سوله مدیریت بحران به بخش های مختلف به خبرنگار پانا می گوید: واگذاری این سوله ها از دیروز اتفاق نیفتاده بلکه طبق مصوبه شورا سوله های مدیریت بحران چند منظوره مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران درباره فروش سوله های بحران نیز می گوید: اصلا موضوع فروش سوله ها مطرح نیست و فروش آن ها امکان ندارد و از زمانی که من به سازمان مدیریت بحران آمدم یک سوله هم به فروش نرفته است.

او همچنین با اشاره به اظهارات مطرح شده درباره فروش سوله های مدیریت بحران به بانک شهر نیز می گوید: من اطلاع ندارم و شاید مربوط به سال های گذشته بوده که در تهاترهای شهرداری انجام شده است اما تا آنجا که من اطلاع دارم و موضوع را بررسی کردم یک تهاتر انجام شده و معوض آن داده شده است. یک مورد هم در منطقه 2 شهرداری بوده که معوض آن داده شده و هم اکنون در حال استفاده است.

صادقی درباره تذکر رئیس کمیته ایمنی شورای شهر نیز تأکید می کند: درمورد تذکر معصومه آباد برای تبدیل شدن سوله منطقه 4به شهربازی نیز دستور بررسی می دهم که موضوع پیگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران همچنین درخصوص اقدامات انجام شده برای ایمنی شهر تهران در مواقع بحرانی نیز می گوید: طرح جامع شهر تهران شهرداری را مکلف کرده که تدقیق گسل های شهر را انجام داده و بر اساس آن ضوابط ساخت و ساز نوشته شود. این برنامه در سال 88 توسط شهرداری انجام و به وزارت مسکن ارائه می شود.

او می افزاید: ما در سازمان مدیریت بحران پیگیر مصوب شدن ضوابط ساخت و ساز با توجه به تدقیق گسل های تهران بودیم تا در نقشه طرح تفصیلی دیده شود، با ورود شورای شهر تهران این موضوع انجام شد و با پیگیری های انجام شده در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید و از این پس شاهد هستیم که هر گونه ساخت و ساز در تهران طبق ضوابط مربوط به ساخت و ساز پهنه گسلی صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار