اعتبارات استان همدان کفاف نصب دوربین کنترل سرعت را نمی‎دهد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان گفت: اعتبارات استانی کفاف نصب دوربین را نمی‎دهد، سال گذشته کل اعتبارات فصل استان، 44 میلیارد تومان بود که 9 میلیارد به دوربین تخصیص داده‎اند و با این پول نمی‌توان اقدام موثری انجام داد.

کد مطلب: ۵۳۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، نصرت‌الله حیدری در شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک استان گفت: 60 نقطه در استان همدان برای نصب دوربین کنترل سرعت مکان‎یابی شده که تلاش می‌شود در نیمه نخست سال آینده اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در آزادراه همدان ـ ساوه واژگونی خودرو افزایش یافته است، اظهار کرد: باید هشدارهای لازم به رانندگان در بحث خواب‎آلودگی داده شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع نصب دوربین کنترل سرعت در حوزه حمل و نقل و پایانه‎ها نیست، ادامه داد: دوربین‎هایی که در سطح جاده‎های کشور نصب شده است؛ پیمانکار متمرکز دارد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان ادامه داد: پیمانکار براساس اولویت‎ها دوربین‎ها را نصب می‎کند و اولویت ها نیز در مرکز مشخص شده است.
وی با بیان اینکه 60 نقطه در استان همدان برای نصب دوربین کنترل سرعت مکان‌یابی شده است، افزود: تلاش می‎کنیم حداکثر در 6 ماه نخست سال آینده دوربین‎ها نصب شود.
وی با بیان اینکه براساس قانون همه ساله موضوع عوارض آزادراه‌ها و نرخ عوارض‎ها بازنگری می‎شود، ادامه داد: امسال کل نرخ عوارض کشور تعیین و از 15 شهریورماه اجرایی شد.
حیدری بیان کرد: به طور میانگین نرخ عوارض آزادراه در کشور افزایش 14.7 درصدی داشته در حالی که عوارض آزادراه همدان- ساوه 12.5 درصد افزایش پیدا کرد که یکی از کمترین نرخ‌های افرایش بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان همدان با اشاره به اینکه اعتبارات روکش اسفالت و رفع نقاط پرتصادف کماکان امسال به راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود چراکه نمی توان در وسط سال تغییری در این رابطه ایجاد کرد، افزود: موضوع عوارض آزادراه همدان - ساوه قانون مشارکت مصوب مجلس است که در حوزه راه و شهرسازی قانونی که براساس منابع مالی و پولی تعیین شده مجلس اختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه ابلاغیه اعتبارات سازمان حمل و نقل جاده‌ای 60 میلیارد تومان بود اما 37 میلیارد تومان تخصیص داده شد، بیان کرد: در خصوص انتقال وظایف راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها در حال تبیین وضع موجود هستیم که در این راستا وظایف مشخص شده و تا پایان شهریورماه انجام می‎شود.
/شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار