فرهنگ غنی غدیر و آموزه های علوی ترویج و تبلیغ شود

استاندار گیلان بر ضرورت تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و توسعه آموزه های علوی و تشریح فضایل امیرالمومنین علی (ع) در جامعه اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۵۳۵۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،محمدعلی نجفی عصر شنبه در نشست بنیاد غدیر استان، ضمن محکوم کردن بی کفایتی آل سعود در فاجعه منا ، آن را لکه ننگی برای حکام آل سعود دانست که هرگز پاک نخواهد شد.
وی با گرامیداشت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، بر ضرورت تببین فلسفه غدیر و درک عمیق از پیام این واقعه تاکید کرد و افزود: پرداختن به مفهوم ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و نیز اثبات بطلان سفسطه جدایی دین از سیاست، چراغی فراروی جامعه اسلامی باشد.
نجفی همچنین بر لزوم شناساندن رسالت غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت علی (ع) همچون ستاره ای درخشان در آسمان بود که نماد قرآن مجسم و همه کمالاتی که بشریت همواره در آرزوی آن بود، محسوب می شود.
وی با اشاره به دوران غربت امیرالمومنین حضرت علی (ع) تصریح کرد: امروز خرسندیم در کشوری زندگی می کنیم که نور ولایت و امامت و اندیشه سیاسی، دینی، الهی و معرفتی مولا علی (ع) را دنبال می کند.
نجفی دهه امامت و ولایت را فرصتی ارزشمند برای تببین فلسفه غدیر و پیام غدیر عنوان کرد و افزود: باید در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و توسعه آموزه های علوی و تشریح فضایل امیرالمومنین علی (ع) تلاش کنیم.
استاندار گیلان از فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط خواست از هیچ تلاشی برای برگزاری هرچه باشکوه تر و مردمی تر برنامه های دهه امامت و ولایت فروگذار نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار