برگزاری مسابقات دانش آموزی چالش جاذبه در آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز

خبرگزاری پانا: مسابقات دانش آموزی نجات تخم مرغ، با عنوان چالش جاذبه با حضور 12 تیم در دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۳۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، رستگاری مدیر دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی با اعلام این خبر گفت: این مسابقه به همت انجمن دانش آموزی فیزیک و معاونت فناوری و گروه فیزیک این آموزشگاه برگزار شد.

وی هدف از برگزاری مسابقه نجات تخم مرغ را ساخت سازه ها و اجسامی دانست که بتواند انسان را در مواردی همچون ارسال و پرتاپ کاوشگرها به سیاره های دیگر یاری دهد.

از جمله دیگر کاربردهای این مسابقه می توان به آشنایی با شیوه های ارسال وسایل و تجهیزات از ارتفاعات زیاد، مانند کمک رسانی به مناطق سیل زده، زلزله زده و سایر مناطقی که دسترسی به آنجا دشوار است؛ اشاره کرد.

این مسابقه در راستای به کار گیری خلاقیت های مختلف دانش آموزان برگزار گردید که شرکت کنندگان یک عدد تخم مرغ را در سازه ابتکاری خود قرار داده و آن را از ارتفاع 7 متری( بام دبیرستان) به پایین رها کرده و در نهایت تخم مرغی که به سلامت به زمین می رسید؛ پیروز این مسابقه معرفی گردید.

رستگاری در ادامه، سالم رسیدن تخم مرغ به زمین، خارج شدن تخم مرغ از سازه، فرود آمدن سازه در محدوده تعیین شده روی زمین، خلاقیت و نوآوری در ساختن سازه، زمان رسیدن سازه به زمین، ساخت سازه سبک تر و سالم ماندن سازه پس از رسیدن به زمین را از جمله مواردی دانست که در انتخاب تیم های برتر موثر بوده است.

مدیر دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی اضافه کرد: از میان طرح های ارائه شده به دبیر خانه این جشنواره 12 طرح دانش آموزی و 2 طرح پرسنل دبیرستان انتخاب گردید که پس از برگزاری این مسابقات سازه های برتر معرفی و به گروه برتر این دوره از مسابقات نجات تخم مرغ 70 عدد تخم مرغ اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار