معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

مدارس بدون وابستگی به بخشنامه ها فعالیت پویا داشته باشند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در دیدار با امام جمعه و نمایندۀ ولی فقیه و مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، گفت: انتظار می رود مدارس بدون وابستگی به بخشنامه های اداری فعالیت های پویایی داشته باشند.

کد مطلب: ۵۳۴۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، سید مجتبی هاشمی، به همراه علی یزدان پناه، مدیر آموزش و پرورش پاکدشت باحجت الاسلام لزومی، امام جمعه و نمایندۀ ولی فقیه در شهرستان پاکدشت دیدار و گفتگو کردند.

سید مجتبی هاشمی، ضمن ارائه خلاصه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته حوزه قرآن و نماز طی یکسال گذشته به مهمترین طرح ها و برنامه های در حال اجرا، من جمله طرح ارتقای قرآن، جشن قرآن و مدارس طرح امین اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد یک کمیته همکاری از مجموعه هایی چون اوقاف و امور خیریه، امور مساجد،حوزه علمیه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری جهت تامین اعتبار امور تربیتی آموزش و پرورش، گفت: دستورالعملهای ثابت و پایداری وجود دارد که انتظار می رود مدارس بدون وابستگی به بخشنامه های اداری فعالیت های پویایی داشته باشند، از جمله دهه ی کرامت ، مصباح الهدی و هیئت ها و تشکل ها ی دانش آموزی.

علی یزدان پناه ، مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، نیز در سخنانی ضمن یادآوری همکاری حوزه و آموزش و پرورش در زمینه های برگزاری نماز جماعت، جشن تکلیف متمرکز در مصلی و اعتکاف دانش آموزی در ماه های رجب و رمضان، اظهار کرد: برنامه ها برای اجرای 3 طرح، در جهت کمک به حوزه علمیه امام صادق (ع)، شناسایی دانش آموزان مستعد ازدوران ابتدایی و تربیت آنها جهت ورود آگاهانه و با علاقه به حوزه علمیه امام صادق(ع)، مدرسه معارف و یک روز با شهیدان باید با جدیت پیگری شود.

حجت الاسلام لزومی، امام جمعه شهرستان پاکدشت نیز، ضمن تجلیل از برگزاری چنین جلساتی مهمترین مسئله در آموزش و تربیت دانش آموزان را توجه به آرمان های انقلاب اسلامی ، جهت و انس با قرآن و اهل بیت و داشتن قدرت تحلیل مختصر در مسائل ضروری دانست و در ادامه افزود: در این مسیر دشمنان زیادی وجود دارند که با شیوه های مختلف مشغول به کار هستند، از جمله عرفان های کاذب که نباید از آنها غافل ماند.

وی پیشنهاد کرد: مجموع سخنرانی های مقام معظم رهبری(مدظله) با دانش آموزان و قشر فرهنگی جمع آوری شودو تا از طریق بررسی آنها نیازهای حوزه تربیت شناخته شده و جلساتی بر مبنای نیازهای فوری و بلند مدت برگزار گردد تا خروجی مطلوب ایجاد گردد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار