نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد:

دشمنان اسلام و انقلاب بدنبال ترویج تفکر سکولار در جوامع اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان :دشمنان اسلام و انقلاب بدنبال ترویج تفکر سکولار در جوامع اسلامی هستند

کد مطلب: ۵۳۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، آیت الله میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در نشست هم اندیشی ستاد همکاری حو.زه های علمیه و آموزش و پرورش قطب 3کشور که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش ودبیر این ستاد برگزار شد ، آموزش و پرورش را محل فکر ، خردورزی و عقل پروری خواندوگفت : همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه باید بر مبنای ترویج و اشاعه تعالیم قرآنی ، اقامه نماز ، پاسخگویی به شبهات دانش آموزان ، گفتمان انقلابی، راهکارهای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و انتقال اندیشه های ناب امام(ره ) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) باشد

وی افزود : این همکاری باید از مقوله نماز در مدارس فراتر رود و بر مبنای ترویج روشها و عملکردها توسعه پیدا کند .
وی در ادامه تاکید کرد : دشمن به دنبال این است که با ترویج فرهنگ سکولار در بین نسل نوجوان و جوان جامعه اهداف خود را که همان دین زدایی از جوامع اسلامی است را پیاده کند .
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید همکاری مستمر ،کلیدی و اثر گذار باشد افزود:یکی از عوامل مهم و اثر گذار در تربیت نسلی سالم و صالح، معنویت است و باید تلاش شود این معنویت از همان دوران کودکی و در سالهای اولیه تحصیل در بین دانش آموزان نهادینه شود .
وی با اشاره به اینکه معنویت سازنده و اثرگذار را تنها می توان در مکتب تشیع جستجو کرد تصریح کرد:معنویتی که در مکتب تشیع وجود دارد در هیچ کجای هستی یافت نخواهد شد و می تواند انسان را به سرمنزل سعادت و هدایت رهنمون سازد .
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه معنویت ، زمانی اثر گذار است که انسان مبلغ برای ترویج معنویت خود عامل به این معنویت باشد، لذا برای ترویج معنویت نیاز است خودمان را به پالایش معنوی عجین نماییم .
آیت الله میرعمادی در ادامه با بیان اینکه تفکر سکولار به دنبال جدایی علم از ایمان است بیان داشت:تفکر سکولار بدنبال آموزش علم بدون اعتقادات اخلاقی و معنوی است .
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب بدنبال ترویج تفکر سکولار در جوامع اسلامی هستند اظهار داشت:تفکر سکولار بدنبال این است که به انسان بفهماند ایمان و علم دو مقوله جدا از هم هستند .
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تفکر سکولار بزرگترین خطر در تربیت نسل جوان به شمار می رود گفت:اگر هوشیار نباشیم تفکر سکولار روز به روز در درون جامعه نفوذ می یابد و بر تربیت دینی اثر منفی و مخرب خواهد گذاشت .
امام جمعه شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه دشمن برای ترویج تفکر سکولار بر روی نهادهای آموزشی بویژه مخاطبان جوان سرمایه گذاری کرده است بیان داشت:دشمن به دنبال این است که با ترویج فرهنگ سکولار در بین نسل نوجوان و جوان جامعه اهداف خود را که همان دین زدایی از جوامع اسلامی است پیاده کند .
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه برای مقابله با تفکر سکولار باید آموزه های دینی توسط مبلغان و مربیان پرورشی در بین دانش آموزان نهادینه شود تصریح کرد:دشمن سعی دارد نقش اثر گذار دین در تربیت اخلاقی بشر را کمرنگ و تضعیف نماید .
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه بی تفاوت کردن معلمان و مربیان نسبت به تربیت دینی دانش آموزان، از اهداف تفکر سکولار است خاطر نشان کرد:دشمن به دنبال حذف یا تضعیف سیستم آموزش دینی در مدارس است و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار گرفته است .
آیت الله میر عمادی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ سکولاربعنوان مانعی جدی برای فعالیتهای مشترک حوزه و آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش آموزان است گفت:مبلغان ،مربیان و مروجان دین و فرهنگ باید جلوی این تفکر مسموم را بگیرند و با ارائه راهکارهای مناسب روز به روز بر باور اعتقادی نسل جوان جامعه بیافزایند .
وی با اشاره به اینکه مبلغان و مربیان پرورشی باید با ارائه راهکارها و ایده های نو به بحث تربیت دینی دانش آموزان کمک کنند افزود:مبنای تربیت دینی دانش آموزان براساس قرآن و سیره اهل بیت ع است و باید در همه جنبه های زندگی این سیره را در تربیت نسل جوان پیاده کنیم .
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه همکاری مبلغان و مربیان پرورشی تنها نباید به اقامه نماز خلاصه شود تصریح کرد:ارائه گفتمان هایی در موضوعات گوناگون و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان نیز باید در راس برنامه های تبلیغی و تربیتی قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار