خطیب نماز جمعه لامرد:

فاجعه منا حاصل بی کفایتی مسئولان سعودی و برگزار کنندگان مراسم حج است

امام جمعه موقت لامرد به پیام مقام معظم رهبری و فرمایش ایشان به کنگره حج اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد این پیام بازگشت این افراد از سپاه شیطان و بازگشت به دایره تقوا است.

کد مطلب: ۵۳۴۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس حجت الاسلام محمد امین غفاری در خطب های نماز جمعه لامرد با اشاره به سالگرد فاجعه منا، اظهار کرد: کسانی که راه رسیدن و برگزاری این عبادت جمعی را بر مردم سد و به دنبال از بین بردن وحدت مسلمانان هستند، تقوا ندارند.
وی افزود: امروز شاهد موضع گیری های انسان های استکبار و غرب در مقابل پیام روشنگر وکامل وجامع مقام معظم رهبری هستیم.
غفاری فاجعه منا را از بی کفایتی مسئولان سعودی و برگزار کنندگان مراسم حج دانست و گفت: برای داشتن حجی مطلوب باید مدیریت نوین حج ، سر لوحه کار قرار گیرد.
وی روز عرفه را روز ضیافت اهل بیت دانست و گفت: از تمام مردم برای شرکت در مراسم معنوی عرفه دعوت می کنم چرا که روز عرفه، دوره معرفت شناسی انسانی است.
خطیب نماز جمعه لامرد خاطر نشان کرد: با مشارکت گروهی و جمع کردن صدقات در روز عید قربان، گوشت قربانی به خویشان، ایتام و فقرا بدهیم.
مسائل شهرستانی محور دیگر سخنان حجت الاسلام محمد امین غفاری امام جمعه موقت لامرد قرار گرفت و وی خطاب به مسئولان شهرستانی گفت: مسئولان با کسانی که در پشت میز خدمت شان قرار می گیرند، با ادب ، متانت و بیانی شرعی سخن بگویید.
وی با بیان اینکه مسئولان در تمامی زمینه ها با زبانی شفاف و گویا با مردم سخن بگویند، خاطر نشان ساخت: از مسئولان و مدیران شورای اداری شهرستان خواستارم از مدیران زحمت کش که موجبات اسایش مردم را فراهم می آورند تشکر کنند و از مدیرانی که رفتارشان مورد گلایه مردم است بخواهند این رفتار را درست و تلاششان را با تکریم ارباب رجوع کامل کنند.
غفاری به قانون دسترسی ازاد مردم به اطلاعات اشاره و اذعان کرد: زمانی که فردی به بانک،نهاد یا اداره دولتی مراجعه می کند، مسئولان باید با قرار دادن اطلاعاتی صحیح مردم را قانع کنند.
وی در استانه آغاز سال تحصیلی جدید بر انتخاب صحیح سرویس های مدارس تاکید کرد و گفت: سرویس های مدارس حلقه های ارتباطی خانه و مدرسه هستند و اطلاعات ، رفتار ، منش و اخلاق رانندگان سرویس های مدارس در فرزندان شما تاثیر مستقیم دارد.
شایان ذکر است پس از اقامه نماز جمعه شهر لامرد، مردم خون گرم و ولایی این شهر در راهپیمایی اعتراض آمیز در محکومیت جنایت آل سعود و حمایت از بیانیه رهبری به مناسک حج ، با سر دادن شعار های " مرگ بر آل سعود " و " مرگ بر آل خلیفه " شرکت کردند.
خبرنگار/ سید محمد حقایقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار