برای نخستین بار در دریای خزر؛

حوض شناور 2000 تنی سفینه النجاه ساخت داخل به آب انداخته شد

خبرگزاری پانا: حوض شناور 2000 تنی با نام ˝سفینه النجاه˝ که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن به دست توانمند متخصصان و کارکنان کارآمد صنایع دریایی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است، به آب انداخته شد.

کد مطلب: ۵۳۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح مشخصات حوض شناور 2000تنی سفینه النجاه، گفت: این حوض شناور با طول 5/105 متر، عرض 22 متر و ارتفاع 11 متر، نخستین حوض شناور 2000 تنی کشور است که در دریای خزر به آب انداخته شد.

وحیدی افزود: شناور 2000 تنی سفینه النجاه، برای از آب گیری و به آب اندازی انواع مختلف شناورها و سازه های دریایی تا وزن 2000 تن کاربرد دارد.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: این شناور به عنوان یک کارگاه مجهز تعمیراتی روی آب، قادر است تعمیرات و تست انواع شناور و سازه های دریایی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در حوزه های مختلف صنعت دریایی از قابلیت ها و توانمندی های بسیار بالایی برخوردار و قادر است تمامی نیازمندی های نیروهای مسلح را به صورت خوداتکا و بومی تأمین کند.

سردار وحیدی، با قدردانی از زحمات و تلاش های متخصصان و کارکنان خدوم و خستگی ناپذیر سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، گفت: دستاوردهای بسیار مهم و ارزشمند دیگری در حوزه صنعت دریایی در دست اقدام داریم که به مرور به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار