قهرمان مسابقات المپیک ورزشهای رزمی در گفت و گو با پانا:

ورزش نباید مانع تحصیل شود/کیک بوکسینگ ازپرطرفدارترین ورزش های دنیا است

قهرمان مسابقات المپیک ورزشهای رزمی گفت: بهترین خاطره ی ورزشی ام اهدای مدال طلا مسابقات المپیک ورزش های رزمی روسیه به خانواده ی شهید مدافع حرم ˝صادق عدالت اکبری˝ بود.

کد مطلب: ۵۲۳۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، حسین نجفی قهرمان و نام آور رشته ورزشی کیک بوکسینگ که مدال طلای مسابقات المپیک ورزشهای رزمی روسیه(سال95) و مسابقات کاپ آزاد اروپا در کشور گرجستان در استایل "کیک بوکسینگ»" و "MMA" را در کارنامه خود دارد و صاحب چندین مقام بین المللی دیگر و چندین دور قهرمانی کشور است میهمان خبرگزاری پانا بود و به سوالات خبرنگار ورزشی پانا به شرح زیر پاسخ داد.
پانا:ورزش را از کجا و از چند سالگی شروع کردید؟
من ورزش رزمی را از سال 78 شروع کردم و بعد از دوسال رشته ی کیک بوکسینگ را زیر زیر نظر استاد شیرین دل و استاد رسولی ادامه دادم.
پانا:چرا این رشته را به صورت حرفه ای دنبال کردید؟
با توجه به علاقه ای که ورزش های رزمی داشتم این رشته را ادامه دادم و بعدها بعد از کسب مقام و شرکت در مسابقات تصمیم به دنبال کردن این رشته به شکل حرفه ای را گرفتم تا به اهدافم برسم. همان گونه که مقام معظم رهبری به جوانان فرمودند که در سه عرصه ی تحصیل، تهذیب و ورزش فعالیت کنید و من هم با توجه به سخن ایشان در کنار تحصیل، ورزش را هم به صورت حرفه ای دنبال کردم.
پانا:چگونه به این ورزش ترغیب شدید؟
تبلیغات رسانه ها و روزنامه ها در ترغیب شدن من به این رشته نقش زیادی را داشتند حتی من در دوران مدرسه هم در رشته های
فوتبال و پینگ وپنگ فعالیت می کردم، اما باتوجه به علاقه ام از همان زمان به رشته های رزمی باعث شد که حتی در آن زمان هم دو مدال کشوری کسب کنم.
پانا:آیا فکرش را می کردید که به این جایگاه برسید؟
چون من از اول هدف داشتم بنابراین با کمک خداوند و همراهی و زحمات پدرومادرم توانستم به این جایگاه برسم.
پانا: چه چیزی باعث گمنام ماندن رشته ی کیک بوکسینگ شده است؟
ورزش کیک بوکسینگ یکی از پرطرفدار ترین ورزش های دنیا است اما با توجه به اینکه این رشته از نظر صدا و سیما خطرناک به حساب می آید به این علت این رشته در ایران گمنام واقع شده است. تبلیغات این رشته در استان ما نسبت به استان های دیگر کمتر است که این نیز می تواند دلیلی برای این موضوع باشد.
پانا: از طرف ارگان ها وسازمان های مختلف چه حمایت هایی از این رشته ورزشی شده است؟
از طرف سپاه ناحیه مقاومت تبریزجناب سرهنگ ارسلانی،همچنین فرمانده ی عملیات سپاه استان جناب سرهنگ قبایی،همچنین رئیس و نائب رئیس هیئت ورزش های رزمی آقایان دبیری و قوچی، از شورای شهرحاج آقا مدبر و جناب آقای سعیدی نماینده ی مجلس که حمایت های لازم را از ما کرده اند و جا دارد از اینجا از این بزرگواران تشکر کنم.
پانا: در چه مسابقات مهمی تا کنون شرکت داشته اید؟
دو دوره در مسابقات بین المللی در 2009 و 2010 توانستم نائب قهرمان شوم و در سال 91 در مسابقات کاپ آزاد اروپا در کشور گرجستان مدال طلا را کسب کردم و آخرین مدال را هم که مدال طلا بود در کشور روسیه توانستم ازآن خود کنم.
پانا: برنامه تان برای آینده چیست؟
در آینده ِ نزدیک مسابقات انتخابی تیم ملی را پیش رو داریم که بنده هم خودم مسابقه خواهم داد و هم با توجه به این که مربی تیم نوجوانان استان هستم ، برای این مسابقات آماده می شویم.این را هم بگویم که ما اولین استانی بودیم که توانستیم دو ملی پوش عازم مسابقات بین المللی کردیم.
پانا: توصیه تان برای دانش آموزان چیست؟
ورزش را جدی بگیرند و در کنار ورزش درس خود را ادامه دهند و اجازه ندهند که ورزش مانعی برای درسشان باشد.هرکس بخواهد پیشرفت کند باید این دو را باهم ادامه دهد.
پانا: چرا مدال طلای مسابقات المیک روسیه را به خانوده شهید مدافع حرم "صادق عدالت اکبری" اهدا کردید؟
هرقهرمان زمانی که پرچم کشورش بالا می رود تمام مادیات از ذهنش می رود و بهترین افتخار من هم این بود که توانستم پرچم کشورمان را در این مسابقات بالا ببرم. در روسیه نیز با خودم عهد کردم که درصورت قهرمانی بتوانم عکس رهبرمان را که بر روی پیراهنم نقش بسته بود را بالا ببرم و همین طو عکس شهید مدافع حرم "صادق عدایت اکبری" را نیز بتوانم بالا ببرم که در آن لحظه همه متعجب شده بودند و همه ی نگاه ها بر من دوخته شده بود در آن میان عکس آن شهید مدافع حرم بزگوار خودنمایی می کرد که من به عنوان یک دوست صمیمی صادق عدالت اکبری توانستم اورا به بخشی از دنیا معرفی کنم و در آنجا تصمیم گرفتم بعد از بازگشت به ایران این مدال را به خانوده ایشان اهدا کنم.
پانا: توصیه هایتان به ورزشکار های تازه کار چیست؟

توصیه من به عنوان یک ورزشکار این است که هرکجا و در هررشته ی ورزشی هستند ورزش را ادامه دهند و اگر هم تاکنون ورزشی را دنبال نکرده اند به سوی ورزش بروند و ورزش را شروع کنند؛ زیرا با این وضعیت جامعه هرکس که ورزشی نکند در آینده به بیماری دچار خواهد شد.بعضی ها می گویند از درس عقب می مانیم باید به آنها بگویم که آنها نیز می توانند با برنامه ریزی هم به درسشان برسند و هم به ورزششان.
پانا: انتظارتان از وزیر ورزش چیست؟
این است که به ورزش رزمی و مخصوصا رشته ی کیک بوکسینگ بها بدهند. همان طور که به فوتبال بها می دهند به ورزش های رزمی هم بها و ارزش بدهند.
پانا: بدترین و بهترین خاطره ی ورزشی تان کدام است؟
بهترین خاطره ی ورزشی ام اهدای مدال طلا مسابقات المپیک ورزش های رزمی روسیه به خانواده ی شهید مدافع حرم "صادق عدالت اکبری" بود؛ بدترین خاطره ی ورزشی من هم این بود که در یک روز من شش کیلو وزن کرده بودم و فردای آن روز هم در کمال ناباوری به رینگ رفتم.
پانا: تمایز قهرمانی با پهلوانی چیست؟
در جامعه ی ما تنها قهرمانی به درد نمی خورد الان وقتی ما به قهرمانان قبلی ای که نامشان ماندگار شده است، نگاه می کنیم؛می بینیم که راه پهلوانی را پیش گرفتنه اند.قهرمانی خیلی راحت است اما حفظ این قهرمانی با پهلوانی خیلی خیلی سخت است.
پانا: پهلوانان واقعی چه کسانی اند؟
پهلوانان و قهرمانان واقعی خانواده ی شهدا و خود شهدا هستند. وقتی خانواده ای فرزند خود را به جبهه های جنگ می فرستد،بیشترین حق را به گردن ما دارند و ان شالله ما نیز بتوانیم این حق را درست ادا کنیم.

گفت و گو از رضا سرباز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار