در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

بررسی تعیین سقف درآمد پزشکان در مجلس/ابهام درآمدها پیگیری می‌شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص موضوع تعیین سقف درآمد برای پزشکان گفت: این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد و کمیسیون بهداشت آمادگی پیگیری ابهامات این مساله را دارد.

کد مطلب: ۵۲۳۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

همایون هاشمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اظهار نظرهای مختلف در رابطه با تعیین سقف درآمد برای جامعه پزشکی اظهارداشت: ما مقررات و قوانینی داریم که بهترین گذرگاه از ابهامات و مشکلات است و در قانون هر چه پیش بینی شده باید اجرا شود.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فعالیت اقتصادی پزشکان گفت: در همه کشورهای دنیا پزشکان در بخش خصوصی فعالیت های اقتصادی اجتماعی دارند و پزشکان ما نیز این فعالیت را دارند و به اندازه کاری که انجام می دهند و با نظارت سازمان نظام پزشکی به فعالیت اقتصادی خود ادامه می دهند.


وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در حوزه دولتی و بیمارستان های دولتی نیز ضوابط و مقرراتی وجود دارد که بر اساس نظارت های وزارت بهداشت سقف درآمد پزشکان تعیین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


هاشمی با یادآوری این مطلب که درآمد پزشکان در سنوات گذشته نیز مطرح شده است، خاطرنشان کرد: موضوع درآمد پزشکان و تعیین سقف و کف درآمد برای این قشر در سنوات گذشته نیز مطرح بوده اما مهم ترین موضوعی که می توان در این زمینه دنبال کرد، پیروی از قانون است و آنچه که در قانون پیش بینی شده باید اجرا شود و اگر خلأیی در این زمینه وجود داشت کمیسیون بهداشت آمادگی دارد این موضوع را پیگیری و حمایت کند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه پزشکان بر اساس ساختارهای قانونی فعال هستند، گفت: نظام سلامت وسیله ای برای تأمین و ارتقای سلامت مردم است و موضوع تعیین سقف درآمد نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار