راه‌اندازی بازارچه میگو در بوشهر

رئیس اتحادیه هیئت مدیره تعاونی‌های صیادی استان بوشهر گفت: برای عرضه میگو با قیمت مناسب و کیفیت بالا بازارچه عرضه میگوی دریایی در شیلات بوشهر راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۵۲۱۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر ، بزرگ صفوی با بیان اینکه صید میگو از این هفته در استان بوشهر آزاد شده اظهار داشت: در استان بیش از هزار و 600 فروند قایق و 560 موتور لنج در صید میگو مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر 12 هزار صیاد حرفه‌ای فعالیت می‌کنند گفت: بیش از 8 هزار صیاد در صید میگو در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه هیئت مدیره تعاونی‌های صیادی بوشهر با بیان اینکه صید قایق‌ها و لنج‌ها متفاوت است گفت: قایق‌ها به سبب اینکه در اعماق بزرگ دریا نمی‌توانند صید کنند بدون شک صید آنها کمتر از لنج‌ها است بگونه‌ای که قایق‌ها روزانه بین 10 تا 100 کیلوگرم و لنج‌ها بیش از 7تا 8 برابر قایق‌ها میگو صید می‌کنند.

صفوی با بیان اینکه صید میگو هر فروند قایق در بوشهر روزانه حدود 20 کیلوگرم اعلام شده گفت: با توجه به اینکه ذخیر میگو در آبهای نقاط مختلف استان بوشهر متفاوت است میزان صید هر قایق در بوشهر روزانه 20 کیلوگرم، تنگستان 40 کیلوگرم و دیر 98 کیلوگرم ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه لنج‌های صیادی از روز گذشته برای صید میگو راهی دریا شدند افزود: مجوز صید میگو برای لنج‌های صیادی بیش از 4 روز است که بر اساس بررسی‌های انجام شده هر لنج در مدت 4 ساعت تورکشی و تلاش صیادی، حدود 100 کیلوگرم میگو صید می‌کند.

رئیس اتحادیه هیئت مدیره تعاونی‌های صیادی بوشهر با اشاره به اینکه مدت صید میگو حدود 50 روز تخمین زده می‌شود خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود 2 هزار تن میگو در این مدت در آبهای استان بوشهر صید شود.

صفوی با بیان اینکه در استان بوشهر 32 تعاونی صیادی فعالیت می‌کند افزود: برای عرضه میگو با کیفیت و قیمت مناسب تعاونی‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند که در این راستا بازارچه‌های میگو در محل شیلات بوشهر راه‌اندازی می‌شود تا این آبزی با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار