مدیرکل فنی و حرفه ای سمنان:

تفکر پشت میزنشینی چالش اصلی بیکاری در کشور است

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: پویایی و رونق اقتصادی در جامعه به نیروی کار فعال بستگی دارد و تفکر پشت میز نشینی چالش اصلی بیکار در کشور است.

کد مطلب: ۵۲۱۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، ابراهیم محمودی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار اجتماعات این اداره کل افزود: خروج از رکود اقتصادی به تلاش بیشتر نیروی انسانی در کشور بستگی دارد و این اداره کل در راستای سیاست های کلان اقتصادی، آموزش نیروهای کار با تخصص را از جمله هدف خود می داند.
وی اظهار داشت: آموزش های فنی زمینه پیشرفت های اجتماعی را در کشور فراهم می کند و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی و استفاده از نیروی کار متخصص می تواند در کاهش بیکاری موثر باشد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان ادامه داد: اقدام عملی نسبت به شعار سال 95 می تواند گشایش اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم کند و تغییر رویکرد خانواده ها از کارهای اداری فرزندانشان به کارهای فنی در رشد اقتصادی کشور موثر است.
محمودی اضافه کرد: با تشکیل کمیته اشتغال و سرمایه در بخش خصوصی می توان زمینه بازار کار در کشور را فراهم کرد و ارتقا کیفی سطح شاغلان یکی از اهداف اداره کل فنی و حرفه ای در استان سمنان است.
وی با بیان این که افزایش کیفیت کالاهای ایرانی و خرید محصولات ساخت کشور در جهش اقتصادی تاثیر گذار است، گفت: به دست آوردن اعتماد مردم در خرید محصولات می تواند زمینه افزایش اشتغال را فراهم کند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان افزود: در زمینه صنعت ساختمان و تولید فرش تفاهم نامه های مهمی با بخش های خصوصی انعقاد شده است که طی آن ارائه مدرک هوشمند و برگزاری آزمون های ادواری برای افزایش رونق فرش و ساختمان از جمله عملکردهای این اداره در جهت ترویج کار آموزان به این مشاغل است.
18 مرکز فنی و حرفه ای در استان سمنان فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار