رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی:

۳۵ کارخانه فرآوری چغندر قند در کشور فعال است

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ در حال حاضر 35 کارخانه فراوری چغندر قند در کشور فعال است.

کد مطلب: ۵۱۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،سیدباقر محمودی در سمینار ملی بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در بذر چغندر قند در شهرستان سرعین اظهار داشت: در حال حاضر 35 کارخانه فراوری چغندر قند در کشور فعال بوده که با فعالیت این واحدها سالانه یک میلیون تن شیر با فراوری نیشکر و چغندر قند حاصل می‌شود.

وی با اشاره به مصرف سرانه 2 میلیون تن شکر در کشور گفت:‌ با توجه به مصرف این محصول باید زمینه‌ خودکفایی در تولید این محصول را در کشور فراهم کنیم که کشت پاییزه چفندر قند زمینه‌ساز تحقق این امر و خودکفایی در تولید شکر در کشور خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع و افزایش بهره‌وری و برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید شکر را از مهمترین برنامه‌ها و اهداف برگزاری سمینار ملی برشمرد و تصریح کرد:‌ با هم‌اندیشی و مشارکت شرکت‌کنندگان و صاحبان واحدهای تولید شکر انتظار می‌رود در این زمینه شاهد اقدامات اساسی باشیم.

محمودی در مورد دو چالش پیش روی زراعت چغندر قند بیان کرد:‌ استفاده از ارقام با درصد قند بالا و کیفیت مناسب و مقاوم به آفات و امراض نخستین چالش و کمبود آب به شکل قابل ملاحظه دیگر چالش در این حوزه بوده که برای رفع این دغدغه‌ها استفاده از ارقام چغندر قند با نیاز آبی کمتر و مقاوم در برابر آفات و بیماری‌ها از مهمترین برنامه‌های است.

وی با اشاره به کشت پاییزه چغندر قند در 2 سال اخیر افزود: برای نخستین بار با کشت پاییزه این محصول موفقیت چشمگیری حاصل شد و با استفاده حداکثری از بارش‌ها و نزولات پاییزی و زمستانی توانستیم در این زمینه شاهد افزایش برداشت حتی در مقایسه به زمان‌هایی که این محصول در بهار کشت می‌شد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار