اعتکاف رمضانیه ویژه دانش‌آموزان در سمنان آغاز شد

اعتکاف رمضانیه ویژه دانش‌آموزان دختر با حضور ۱۰۰ نفر در سمنان آغاز شد.

کد مطلب: ۵۱۴۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، سعید رضایی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان گفت: اعتکاف دانش آموزی ویژه ماه رمضان از امروز تا 14 تیرماه همزمان با 26،27،28 ماه مبارک رمضان در مسجد المهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف) سمنان برگزار می شود.
وی ادامه داد: گفتمان‌های دینی، خیمه‌های معرفت، محافل انس با قرآن، بیان خاطرات شهدا، بیان احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان، مسابقات فرهنگی، مراسم دعا و مناجات، کرسی آزاد اندیشی، شبی با مدافعان حرم و... از برنامه های پیش بینی شده در سه روز اعتکاف دانش آموزی دختر شهرستان سمنان است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان اضافه کرد: اعتکاف رمضانیه در راستای تقویت بنیه معنوی دانش آموزان با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی شهرستان سمنان، آموزش و پرورش شهرستان سمنان و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان برگزار می شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان افزود: برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه ویژه دانش آموزان با رویکرد فراهم کردن بسترهای زمانی و مکانی ویژه در راستای ترویج معنویت، اخلاق و افزایش معرفت دینی در بین دانش‌آموزان برگزار می شود.
رضایی، توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با ائمه معصومین(ع)، پاسخگویی به سوالات دینی نوجوانان و جوانان، تقویت روحیه معنوی، خودباوری و صبر در دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس در بین دانش‌آموزان، از اهداف اصلی این برنامه برشمرد.
وی با بیان اینکه پرچم انقلاب امروز در دستان دانش آموزان است، گفت: این قشر از جامعه باید از لحاظ اعتقادی رشد کنند و به سمت کمال پیش بروند تا انقلابی بمانند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان با اشاره به برگزاری اعتکاف رمضانیه در سمنان گفت: 100 معتکف در آیین اعتکاف رمضانیه از سحر 26 رمضان المبارک در مسجد المهدی حضور یافتند.
رضایی با اشاره به اهمیت اعتکاف به ویژه برای نسل جوان، تصریح کرد: شرکت در اعتکاف موجب نزول برکات الهی است و حضور پرشور جوانان در چنین آیین‌هایی آرامش معنوی و گسترش مفاهیم دینی و اسلامی را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: اعتکاف در دین مبین اسلام از اهمیت والایی برخوردار است و در روایات اسلامی، هم ردیف نماز، روزه، حج و جهاد ذکر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار