افتتاح سامانه متمرکز اعزام بیمار به مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی از سایر استانها به تهران

خبرگزاری پانا:اولین طرح جامع مکانیزه پذیرش و توزیع بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران با حضور مشاور بهداشت و درمان استاندار تهران به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح و رونمایی شد.

کد مطلب: ۵۱۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،دکتر سید علی جمالیان مدیرکل درمان استان تهران در مراسم افتتاح این طرح، طی سخنانی درباره نحوه اجرای این طرح و تحول عظیم در سیستم ارجاع بیماران بیمه شده تامین اجتماعی گفت: پیش از این توزیع بیمار به صورت نمابر و یا از طریق تماس تلفنی انجام می‌شد، اما با راه‌اندازی این طرح، اعزام بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرکل درمان استان تهران اضافه کرد: با اجرای این طرح مشکلات نظام درمانی در بخش اعزام بیماران کاهش می‌یابد و اطلاعات بیمار با صحت و دقت بیشتری ثبت و نگهداری می‌شود.

جمالیان با اشاره به طرحهای تازه افتتاح شده این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: با استفاده از این طرح مکانیزه به عنوان پنجمین طرح رونمایی شده از سوی این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر امسال، امکان ارجاع بیماران نیازمند از دور افتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق کشور و از سایر استان‌ها به استان تهران و مراکز درمانی ملکی تابعه این اداره کل و مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی فراهم خواهد شد.

مدیرکل درمان استان تهران همچنین با اشاره به سطح رضایت‌مندی مطلوب مراجعان از دور افتاده‌ترین مناطق محروم کشور به ستاد توزیع بیمار خاطر نشان کرد: این طرح با هدف کاهش مشکلات درمانی بیمه‌شدگان و امکان دسترسی و برخورداری بهتر آنان از نظام درمانی و سلامت کشور راه‌اندازی شده و با گسترش و توسعه سیستم مکانیزه در این مرکز در آینده نزدیک و با پذیرش بیشتر بیماران، مشکلات ناشی از مراجعه به سایر مراکز تخصصی رفع خواهد شد.

دکتر خورشیدی مشاور بهداشت و درمان استاندار تهران نیز که به نمایندگی از سوی دکتر مرتضی تمدن استاندار تهران در این مراسم حضور یافت، ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده دکتر جمالیان مدیرکل درمان استان تهران و دیگر مسئولان و همکاران ایشان در خصوص طرحها و پروژه‌های جدید این اداره کل در امر سلامت و درمان بیمه شدگان استان گفت: این گونه اقدامات ارزنده با توجه به موقعیت جغرافیایی استان تهران و مشکلات موجود و مراجعه قشر کم درآمد و بیمه شده، در خصوص ارایه سرویس‌های لازم توسط بیمارستان های واقع در سطح شهر تهران به مردم ساکن در دور افتاده‌ترین مناطق کشور از رویکردهای مهم دولت خدمتگزار و همچنین استاندار تهران است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر کارآمد بودن طرحها و پروژه‌های عمرانی از سوی مسئولان و متخصصان اداره کل درمان استان تهران در خصوص رفع مسائل و مشکلات حوزه سلامت با بهره‌گیری از طرح‌ها و ایده‌های ارزنده اداره کل درمان استان تهران قول مساعد داد.

بر اساس این گزارش، دکتر محمد جعفری معاون درمان اداره کل و رئیس ستاد توزیع و پذیرش بیمار سازمان تامین اجتماعی نیز در ابتدای این نشست ضمن رونمایی از این طرح و پروژه عظیم سازمان در سیستم توزیع و پذیرش بیماران به بیان توضیحاتی درباره ویژگی‌ها و امکانات این سیستم پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار