نماینده شهرداران کشورمان تاکید کرد

ضرورت تقویت مدیریت‌های محلی، با حفظ هویت شهری و روستایی

نماینده شهرداران کشورمان، ضمن گرامیداشت 14 تیر، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نگرش شهروندمحور را بهترین راهکار توسعه و رفاه کشور خواند.

کد مطلب: ۵۱۳۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، صادق نجفی اظهار داشت: با گذشت بیش از دو دهه از تحولات قانون‌گذاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و استقلال این نهادهای خدمتگزار، به تجربه ثابت شده است که کیفیت خدمت‌رسانی، جز با کوچک‌سازی دولت و تقویت مدیریت‌های محلی، ارتقا نخواهد یافت.

شهردار تبریز با اشاره به اهتمام دولت در ارایه لایحه مدیریت واحد شهری، خاطرنشان کرد: امروز، مدیریت واحد شهری، به عنوان ایده‌آل‌ترین سند خدمتگزاری مورد توجه دولت خدمتگزار واقع شده است؛ با این حال، تحقق این الگوی مدیریتی، نیازمند توجه ویژه مجلس و درک مطالبات شهری است.

وی تعامل و مشارکت، در اجرای رویکردهای توسعه شهری و روستایی را زمینه‌ساز نیل به افق‌های درخشان پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: خانواده بزرگ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشتراک تجارب و راهکارهای عبور از معضلات مبتلابه‌شهری، باید به سمت یک همگرایی ویژه گام بردارند.

نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به روابط تنگاتنگ توسعه روستا و شهر، یادآور شد: اجرای طرح‌های توسعه روستایی، بر مبنای اصول کارشناسی، می‌تواند آبادانی و رفاه روستاها را در عین حفظ هویت روستایی در بر داشته باشد؛ به این ترتیب، به جرات می‌توان گفت تنها راهکار حل معضل مهاجرت و پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی، همین رویکرد است.

وی نامگذاری 14 تیر به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از اقدامات ارزنده‌ سال‌های اخیر در توجه به نقش اساسی توسعه متوازن شهرها و روستاها و شکوفایی محورهای مختلف کشور خوانده و این روز را به مجموعه فعالان عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور تبریک گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار