در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تجویز داروهای خارج از لیست دارویی تخلف است/ وزارت بهداشت برخورد کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تجویز داروهای خارج از لیست دارویی وزارت بهداشت تخلف محسوب می‌ شود، گفت: وزارت بهداشت باید با پزشکانی که داروی خارج از لیست تجویز می‌ کنند برخورد کند.

کد مطلب: ۵۱۰۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت‌ و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با انتقاد از تجویز داروهای خارج از لیست دارویی اظهارداشت: گاهی برخی پزشکان دارویی را خارج از لیست دارویی تجویز می ‌کنند که این مسأله موجب می شود بیماران در بازار سیاه ناصرخسرو سرگردان شوند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اکثرا مشاهده می شود که بیمارانی که سرطان دارند و یا خانواده آن ها برای تأمین دارویی که برای آن ها تجویز شده در بازار ناصرخسرو سرگردان می شوند.عمده داروهای این بیماران وارداتی است که تحت حمایت دولت قرار دارد اما برخی مواقع دسترسی بیماران سرطانی به برخی داروهای تجویز شده با مشکل روبروست.


وی ادامه داد: اگر دارویی در بازار ایران وجود ندارد پزشک نیز نباید آن را تجویز کند چرا که بیماران مجبور می شوند برای تأمین آن از شبکه قاچاق استفاده کنند و این مساله به افزایش قاچاق دارو دامن می‌ زند.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت یک لیست رسمی از داروهای موجود و قابل تجویز تهیه کرده و پزشکان باید از لیست دارو تجویز کنند و در غیر اینصورت تخلف بوده و وزارت بهداشت باید با پزشکانی که به تجویز داروی خارج از لیست اقدام می کنند برخورد کند.


وی درباره کنترل قاچاق دارو نیز گفت: در زمینه کنترل قاچاق طرح کنترل اصالت دارو از سوی وزارت بهداشت طراحی شده و در حال اجراست که امیدواریم با اجرای چنین طرح هایی هیچ فرآورده قاچاقی نتواند وارد چرخه توزیع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار