کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با پانا تاکید کرد:

عدم رعایت نکات تغذیه ای موجب روزه داری سخت تر در ماه رمضان

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: روزه عبادت و تمرینی برای تحمل سختی‌هاست اما رعایت نکردن نکات تغذیه ای ماه رمضان باعث سخت تر شدن انجام این فریضه الهی می شود.

کد مطلب: ۵۰۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

کامران محبت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با بیان این مطلب، افزود: روزه گرفتن در روزهای گرم و بلند تابستان کمی با فصل‌های دیگر فرق تفاوت دارد و سرعت تشنگی افزایش یافته و در طول روز کاهش میزان انرژی و فعالیت‌های جسمی با روزه داران همراه است.


وی افزود: خیلی‌ها بدون خوردن سحری روزه می‌گیرند و اصلا به ضررهای این کار فکر نمی‌کنند چراکه نخوردن غذای مناسب در ماه رمضان خصوصا سحر، به بدن آسیب رسانده و باعث طولانی شدن گرسنگی و ضعف شدید طی روز می‌شود.


کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: زیاد خوردن در روزهای معمولی سال خوب نیست چه برسد به ماه رمضان که سیستم گوارشی بدن ساعت‌هایی را بدون مواد غذایی می‌گذراند و در خوردن وعده سحری و افطاری باید حد اعتدال رعایت شود.


وی با اشاره به اینکه روزه داران باید به اندازه کافی غذا و آب بخورند، خاطر نشان کرد: روزه داران با رعایت نکاتی مانند رعایت قدرت هضم، رعایت عادت‌های غذایی و داشتن نشاط پس از غذا خوردن و خوردن وعده‌های سحری و افطاری باعث سلامت معده و بدن، رشد بیشتر عقل و سبكی بیشتر جسم‌ خود می شوند.


محبت خاطر نشان کرد: در روزهای گرم سال به ‌ویژه روزهایی‌ که روزه‌ گرفته می شود ، باید از خوردن میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه پرهیز شود چراکه زیاده‌ روی در خوردن آنها موجب افزایش غلظت خون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار