اولین نوزاد طرح «برکت خانواده» در مازندران متولد شد

اولین نوزاد طرح «برکت خانواده» در استان مازندران که به منظور درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم اجرا می‌شود، متولد شد.

کد مطلب: ۵۰۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا-مازندران، به همت بنیاد برکت در مازندران و تقبل تمامی هزینه‌های درمان و زایمان، «امیرحسین» نوزاد تازه متولد شده پس از شش سال انتظار، شور زندگی را به خانه‌ی والدین خود محمد و نرگس برد.
بنیاد برکت در حوزه‌ی پزشکی و سلامت، مجری اجرای طرح «برکت خانواده» برای پوشش هزینه‌های درمان ناباروری زوج‌های نابارور کم‌بضاعت مناطق محروم کشور است که براساس این طرح، بیش از یک‌هزار زوج ساکن مناطق محروم کشور طی برنامه‌ای دو ساله تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند. در این زمینه، کارگروه مشترکی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شده است تا وظیفه‌ی شناسایی و معرفی زوج‌های مذکور به مراکز درمانی طرف قرارداد را بر عهده بگیرد. تاکنون یک هزار و 980 زوج برای بررسی امکان درمان شناسایی و 842 زوج از این تعداد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

در این طرح ساکنان مناطق محروم به ویژه روستاییان در اولویت هستند و نیز محدوده‌ی سنی زوجها باید بین سن 20 تا 40 سال باشد که شانس باروری در آن‌ها بیش‌تر است.

هم‌چنین تنها کسانی می‌توانند برای شرکت در این طرح اقدام کنند که حداقل یک سال از ازدواج‌شان گذشته باشد و در آخر هم زوج‌هایی در اولویت درمان قرار می‌گیرند که قبلاً اقدامی نکرده باشند یا درمان خود را نیمه‌کاره رها کرده باشند. بر این اساس، هزینه‌های مربوط به زایمان مادران و نگهداری نوزادان پس از زایمان هم پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار