اعلام زمان اجرای حکم افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی فارس

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به مصوبه دولت برای افزایش حقوق 14 درصدی مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 95 گفت: مابه التفاوت افزایش مستمری بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی در استان فارس خردادماه جاری همراه با حقوق و مستمری این ماه پرداخت می شود.

کد مطلب: ۵۰۵۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، عبدالکریم نباتی افزود: مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت امسال نیز به ترتیب در تیرماه و مردادماه همراه با مستمری ماهانه پرداخت خواهد شد.
وی یادآوری کرد: بر اساس تصمیم 18 اسفند 94 شورای عالی کار و مصوبه 16 خرداد جاری هیات وزیران، مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان که تا پایان سال 94 برقرار شده ، از ابتدای سال 95 به میزان 14 درصد افزایش می‌یابد.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: برای پرونده های مستمری که تا پایان سال 94 برقرار شده و مجموع دریافتی ماهیانه مستمری بگیران پس از اعمال افزایش های این طرح کمتر از 9 میلیون ریال باشد، مابه التفاوت مجموع دریافتی مستمری بگیران تا مبلغ 9 میلیون ریال محاسبه و تحت عنوان تفاوت ترمیم افزایش سال 1395پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در صورت تغییر مبالغ مستمری و مزایای دریافتی ماهانه مشمولان این طرح، میزان کمک هزینه مزبور تغییر می کند و در هر حال حداقل مجموع دریافتی آنها در طول 95 ماهانه 9 میلیون ریال خواهد بود.
نباتی گفت: برخی مستمری بگیران تامین اجتماعی از جمله افرادی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند، مشمولان قانون بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو مصوب 1376 و از کار افتادگان جزئی ناشی از کار و ... تنها مشمول افزایش 14 درصدی مستمری هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای جبران بخشی از افزایش هزینه های زندگی و ارتقای وضعیت معیشت مستمری بگیران حق سنوات از یک هزار و 500 ریال به پنج هزار ریال به ازای هر سال سابقه مازاد بر 20 سال افزایش یافته است.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: کمک هزینه عائله مندی 349 هزار و 980 ریال، کمک هزینه اولاد 70 هزار و 680 ریال، کمک هزینه همسر متکفل فرزند 174 هزار و 990 ریال، کمک هزینه مسکن 165 هزار ریال و کمک به معیشت مستمری بگیران به ازای هر پرونده مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان ماهانه 385 هزار ریال خواهد بود .
بر اساس این گزارش، در استان فارس 130 هزار خانوار در قالب بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان ماهانه مبلغی افزون بر یک هزار و 500 میلیارد ریال مستمری خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار