رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

استان اردبیل، پیشگام تولید 12 محصول اساسی کشاورزی درکشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید 12 محصول اساسی بخش کشاورزی از استان‌های پیشتاز کشور است.

کد مطلب: ۵۰۴۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،عدیل سروی در مراسم معارفه مدیر شعب جدید بانک کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم که با تلاش بهره‌برداران کشاورزی قادر به تامین امنیت غذایی کشور با کیفیت بالای محصولات زراعی، باغی و دامی هستیم.

وی گفت: سال گذشته فعالان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سطح ملی 122 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و روانه بازار کردند که البته این تولیدات در سایه برنامه‌ریزی درست و سیاست‌گذاری اصولی در توانمندسازی بخش کشاورزی بوده است.

سروی با بیان اینکه مردم در سه وعده غذایی خود نظاره‌گر فعالیت کشاورزان در تامین مواد غذایی سالم هستند، افزود: این بخش در سال گذشته موفق شد به رشد اقتصادی کشور کمک کند به طوری که یک درصد رشد اقتصادی کشورمان متاثر از توسعه و بالندگی بخش کشاورزی بوده به طوری که تراز تجاری منفی بخش کشاورزی در سال 92 که 8 میلیارد دلار به حالت منفی بوده با تقلیل 5 میلیارد دلار رشد منفی به 3.2 میلیارد دلار تقلیل یافته است.

وی در مورد توانمندی‌های بخش کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: تولیدکنندگان و بهره‌برداران ما در استان اردبیل 4 درصد محصولات کشاورزی را در سطح ملی تولید می‌کنند به طوری که در تولید 12 محصول اساسی گندم، جو، حبوبات، سیب‌زمینی و ... جزو استان‌های پیشتاز هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در تولید این محصولات اساسی رتبه زیر 10 را در کشور داریم و در کنار این فعالیت‌ها استان اردبیل در تولید بذر جزو پرچمداران کشور است، افزود: با همه این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها ضرورت دارد در رونق این بخش یک همدلی، هم‌افزایی و سیاست‌گذاری درست و منطقی را شاهد باشیم.

سروی اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی با تلاش و پیگیری‌های مستمر سیاست‌گذاری‌های منطقی را در توسعه بخش کشاورزی در پیش گرفته که یکی از این سیاست‌گذاری‌ها اجرای طرح مهار آب‌های مرزی است که از طریق تامین اعتبار از محل صندوق ذخیره ملی شاهد اجرای این پروژه‌ها هستیم.

وی به اجرای پروژه پایاب سدخداآفرین به مساحت 62 هزار هکتار اشاره کرد و گفت: در شمال استان عملیات اجرایی 21 هزار و 500 هکتار از این اراضی مستعد برای کشت متنوع آبی در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حضور پیمانکاران و انجام کارهای شبانه‌روزی را در تکمیل پروژه سد خداآفرین یادآور شد و گفت: با تکمیل این پروژه یک میلیون و 400 هزار تن سالانه به تولید استان افزوده می‌شود.

سروی این توانمندی را زمینه‌ساز توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و رونق اشتغال و اثربخشی مثبت توسعه ملی بیان کرد و یادآور شد: در بخش توسعه آبیاری نوین و تحت فشار امسال 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای متقاضیان پیش‌بینی شده است.

وی با قدردانی از مدیریت سابق بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان از مدیریت جدید خواست تا با تعامل و همکاری نزدیک زمینه جلب رضایت و همکاری مشتریان در بخش کشاورزی بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار