فرماندار ساوه:

نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه نیازمند تقویت ارزش های دینی است

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه نیازمند تقویت ارزش های دینی است.

کد مطلب: ۵۰۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محمد بهاروند در دیدار مسئولان با جانباز سر افراز حسین مصطفوی در شهرستان ساوه، افزود: جانبازان نماد مقاومت و ایستادگی و فداکاری هستند که الگوگیری از آنان ضروری است.

وی با اشاره به توجه فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس آیات قرآنی اظهار کرد: در دین مقدس اسلام ، ایثار و شهادت از ارزش و جایگاه معنوی برخوردار است به نحوی که بارها در آیات قرآن کریم و احادیث بر این مهم تاکید شده است.

فرماندار ساوه بیان کرد: عظمت، اقتدار و امنیت ایران اسلامی مرهون فداکاری شهدای والامقام و ایثارگری رزمندگان و جانبازان گرانقدر است و وظیفه تمامی اقشار پاسداری از ارزش های ناب انقلاب اسلامی و آرمانهای رهبر کبیر انقلاب است.

بهاروند با اشاره به اینکه جانبازان در سال‌های دفاع مقدس نقشی کلیدی ایفا کردند، ادامه داد: این افراد در جنگ و پس از آن به درجه جانبازی نائل شدند و از علائق خود در راه اهداف متعالی گذر کردند، لذا مقام آن‌ها تا اندازه‌ای است که نمی‌توانیم با هیچ تجلیلی از زحمات آنان قدردانی کنیم.

شهردار ساوه نیز در سخنانی ضمن توصیف شجاعت و رشادت جانبازان، گفت: حقیقتا با دیدن صبر و روحیه بالا و انگیزه های بیدار جانبازان همه ما روحیه می گیریم و هیچ پاداش و تقدیری نمی تواند جبران کار بزرگ جانبازان که همان ایثار و فداکاری است را بنماید.

کامران جوادی تصریح کرد: والاترین مراتب رفتار ایثارگرانه را می توان درعرصه ی جهاد در راه خدا مشاهده كرد، كه با نوشیدن شربت شهادت، جانبازی و اسارت در چنگال دشمنان تۆام است و این گونه ایثارگری ها از چنان قداست و عظمت برخوردار هستند كه سایر شكلهای ایثار در مقابل آنها ناچیز وكوچك به حساب می آیند.

کشفی، رئیس بنیاد شهید و اموایثارگران ساوه نیز با بیان اینکه جانبازان و خانواده‌ آنان از سابقان و مقاومان در راه جهاد و ایثار هستند، افزود: این جانبازان هشت سال دفاع مقدس بودند که وقتی نظام اسلامی نیاز به کمک داشت از هیچ چیزی کم نگذاشتند و به طور مداوم تکالیف خود را شناخته و به موقع به آن جامه عمل پوشاندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار