مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز خبر داد:

آغاز کاشت حاشیه اتوبان شهید کسایی تبریز با روش نوین هایدروسیدینگ

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از کاشت آزمایشی به روش هایدوسیدینگ در بخشی از شیبهای تند اتوبان کسایی خبر داد.

کد مطلب: ۵۰۳۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از آذربایجان شرقی ، محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه ترانشه های وسیع موجود در شهر تبریز کار کاشت در این قسمت ها را دشوار می کرد، سازمان پارکها و فضای سبز تبریز برای نخستین بار کاشت با روش نوین هایدروسیدینگ را در تبریز آغاز کرده است .

وی افزود: در مرحله نخست این روش به طور آزمایشی در 3 هکتار واقع در بزرگراه شهید کسایی از طرف پل وادی رحمت که شیب های تندی در آن قسمت وجود دارد، آغاز شد.

حسن زاده ایجاد فضای سبز در شیب های تند اعم از چمن کاری و درختکاری را از عمده کارکردهای این روش عنوان کرده و با اشاره به مزایای روش هایدروسیدینگ تصریح کرد: با استفاده از این روش، بدون نیاز به اقدامات عمرانی، استفاده از مصالح عمرانی و هزینه های سنگین می توان کار کاشت چمن و درخت را انجام داد چرا که با دست نمی شود در آن شیب های تند فضای سبز ایجاد کرد .


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز ادامه داد: این روش نوین امکان چمن کاری در سطوح شیب دار با زاویه نزدیک به قائمه را فراهم کرده و از طرفی فضای سبزی که با روش هایدروسیدینگ تولید می شود نسبت به شیوه های سنتی کاشت چمن ، از یکنواختی زیبایی و همگنی سطوح برخوردار است.


به گفته ی وی، در روش سنتی از زمان کاشت تا زمان رویش چمن ، فضای چمن کاری آغشته به کود بود که هم بوی نامطبوعی ایجاد می کرد و هم از نظر بصری دلچسب نبود اما در روش هایدروسیدینگ ، سرعت رویش گیاه افزایش یافته و زمین بایر پیش از چمن کاری به دلیل پخش رنگدانه سبز موجود در مخلوط پالچ، زیبایی چشم نوازی برای عابران ایجاد می کند.

مهندس حسن زاده یادآور شد: این روش تنها برای چمن کاری قابل استفاده نیست بلکه بذر گلها نیز می تواند با استفاده از این روش در سطح زمین ها پخش شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با تاکید بر اینکه آخرین تکنولوژی روز اعم از استفاده از روش هیدروسیدینگ و روش های مشابه برای نخستین بار در فضای سبز تبریز اتفاق می افتد، گفت: سعی داریم زیبایی اتوبان های تبریز را با کاشت چمن و درخت بیش از پیش افزایش دهیم تا این رویکرد نو جلوه ای زیبا برای شهروندان فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار