دکتر حسینی در جمع خبرنگاران:

صرفه‌جویی در هزینه های آموزش و پرورش کیفیت این بخش را کاهش نداده است

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: صرفه جویی 100 میلیارد تومانی در نیروی انسانی در کنار کیفیت بخشی به آموزش صورت گرفته است.

کد مطلب: ۵۰۳۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا از خراسان رضوی، سید جواد حسینی در حاشیه نشست ویژه هم اندیشی مدیران کل دستگاه های تعلیم و تربیت قطب های چهار و پنج کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در خصوص نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی در نظام تعلیم و تربیت استان اظهار کرد: متاسفانه در کشور تعریف مشخصی از اقتصا مقاومتی وجود ندارد و تمام اقدامات سازمان ها اقتصاد مقاومتی نامگذاری می شود، اما این مقوله در آموزش و پرورش خراسان رضوی در سه دسته نحوه تربیت دانش آموزان، گفتمان سازی و سامان دهی نیروی انسانی تقسیم بندی می شود.
وی ادامه داد:یکی از آموزه های سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزان در راستای اقتصاد مقاومتی و نهادینه سازی زندگی ایرانی اسلامی و ایجاد روحیه کارآفرینی در دانش آموزان است، دومین بحث وظیفه نهادهای علمی و آموزشی در حوزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی می باشد که اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال گذشته دو همایش با محوریت این موضوع برگزار کرد و این مقوله را به طور جد در دستور کار خود و در جریان های 15 گانه آموزش و پرورش از کف مدارس تا سطح ستادها قرار داده است.
وی با اعلام این که 99 درصد بودجه آموزش و پرورش به نیروی انسانی تعلق می گیرد ساماندهی این حوزه را مهم ترین بخش اقتصاد مقاومتی در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: هم اکنون 60 درصد معلمان استان زن و 40 درصد مرد هستند، درحالی که 55 درصد دانش آموزان پسر و 45 درصد را دختران تشکیل می دهند و این امر خبر از عدم ساماندهی صحیح در نیروی انسانی را می دهد.
حسینی عنوان کرد: برای حل این مشکل 210 هزار ساعت حق التدریس را به 70 هزار ساعت کاهش دادیم و موفق شدیم 100 میلیارد تومان صرفه جویی در سال را برای آموزش و پرورش به ارمغان آوریم.
وی با اشاره به این که صرفه جویی صورت گرفته هیچ لطمه ای به کیفیت در آموزش وارده نکرده است بیان کرد: با سامان دهی صحیح، این صرفه جویی میلیاردی صورت گرفته است و در کنار آن توانسته ایم کیفیت در آموزش را ارتقاء دهیم.
وی با تصریح این موضوع که فروش مدارس در دستور کار قرار ندارد گفت: هیچ قصدی برای فروش مدارس نداریم، اما در راستای تجاری سازی مدارس به دلیل ایجاد مهارت انگیزی و کارآموزی در بین دانش آموزان در صورتی که به فضای آموزشی لطمه ای وارد نکند، تلاش می کنیم.
این مقام مسئول با بیان این که تجاری سازی مدارس رویکرد اقتصاد مقاومتی دارد اضافه کرد: این مهم موانع قانونی زیادی دارد اما به دلیل مزایای اجرایی شدن به دنبال تحقق آن هستیم.

مدیر کل اموزش و پرورش خراسان شمالی با پانا گفت: استفاده از پتانسیل دانش اموزی برای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی یکی از کار های سازمان دانش اموزی است اولویت اساسی آموزش و پرورش در رابطه با سیاسیت های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگ سازی است که به جامعه بقبولانیم خومان باید کار آفرین باشیم و به کار وفرهنگ کار کردن اهمیت بدهیم و کلای ایرانی مصرف کنیم.
براتعلی حاتمی افزود: سازمان دانش آموزی با تشکیلاتی که در اختیار دارد می تواند در این زمینه موثر باشد. ساختار سازمان یک بخش غیر دولتی در درون آموزش و پرورش است و می تواند با ایجاد شرکت ها و موسسات اقتصادی و خدماتی می تواند بخشی از بار مسئولیتی اموزش و پرورش را به دوش بکشد تولید لباس دانش اموزی و کالاهای مورد نیاز آنها بتوانیم کارهایی انجام دهیم و هنرستانهای فنی و حرفه ای می توانند با سازمان در این راستا همکاری داشته باشند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار