یک فعال بین المللی حوزه زنان و خانواده تاکید کرد

شبکه‌های اجتماعی چالش خانواده/ نقش بی بدیل مادران در تحکیم معنویت

یک فعال بین المللی حوزه زنان و خانواده، شبكه‌های اجتماعی را چالشى بسیار بزرگ براى خانواده و جوانان دانست.

کد مطلب: ۵۰۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ نازنین کریم، فعال اسلامی کنیایی، در مورد مسئولیت مهم مادران در ماه مبارک رمضان افزود: مهم ترین چیز برای کودکان ما این است که اول از همه فلسفه و دلیل روزه را درک کنند و جنبه معنوی ماه مبارک رمضان را بدانند و آن را در مهمانی ها و تشریفات خورد و خوراک خلاصه نکنیم به طوری که جنبه های معنوی این ماه مبارک فراموش شود.
وی که مادر ۴ فرزند است، ادامه داد: برای تشویق فرزندانم به خواندن قرآن هر روز حداقل ۲ یا ۳ آیه را به همراه تفسیر و ترجمه با آنان می خوانم. مادران به صورت روزانه ادعیه را با معنای آنان به فرزندان خود آموزش دهند؛ چرا که روزه گرفتن، تنها خوددارى از غذا و آب نیست، بلكه در کنار آن باید از دروغ، تقلب، غیبت و سایر امور ناپسند نیز دوری جست و به صبر و اعمال نیک روی آورد.
رئیس شبکه خواهران اهل البیت (ABSN) اضافه کرد: مادران مسئولیت مهمی در این ماه مبارک دارند. مادران حتما در كنار مراقبت از تغدیه فرزندان از انجام امور خیریه در این ماه پر فضیلت غافل نباشند.
نازنین کریم شبكه های اجتماعی را چالشى بسیار بزرگ براى خانواده و جوانان دانست و تاکید کرد: مادران باید فعالیت كودكان خود را در این شبکه ها از طریق سرگرم کردن آنان با سرگرمی های دیگر و معرفی فعالیت های متنوع محدود کنند.
این فعال اسلامی ادامه داد: اولین چیزی که ما مادران باید بدانیم این است كه خود الگوى مناسبى براى فرزندانمان باشیم. همانگونه که ما درس های بسیاری از اهل بیت اطهار (ع) می گیریم باید تلاش کنیم که این تعالیم را در زندگی خودمان عملی و پیاده سازی کنیم.
کریم افزود: کتاب ها و وسایل کمک آموزشى بصری نیز براى شاد كردن فضاى آموزشی به خصوص برای كودكان كوچکتر بسیار مهم است تا آموزش و پرورش را در زندگی روزمره کودکان ادغام کند.
منبع:مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار