دولت تاکنون گام های خوبی برای کمک به دانش آموزان شین آباد برداشته است

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تاکنون گام های بسیار خوبی در زمینه کمک های مادی و معنوی و تکریم دانش آموزان مدرسه شین آباد برداشته و خود را مکلف به حل تمامی مشکلات آنها می داند.

کد مطلب: ۵۰۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رسول خضری در نشست شورای اداری پیرانشهر که با حضور دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شهرستان پیرانشهر در یک موقعیت استراتژیک و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و ایجاد منطقه آزاد تجاری یکی از پتانسیل های مهم این شهرستان است.


خضری گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در پیرانشهر با توجه به نزدیکی به مرز رسمی تمرچین و اهمیت صادرات می تواند گام مهمی در توسعه این منطقه و ایجاد اشتغال بیشتر برای مردم باشد.


وی با اشاره به مطالبات مردم این شهرستان گفت: بهره مندی از حق آبه هفت سد شهرستان های سردشت و پیرانشهر و قابلیت تبدیل شدن بیش از 35 هزار هکتار از اراضی این دو شهرستان از مزارع دیم به آبی و احداث بیمارستان جدید در شهر میرآباد و شهرستان پیرانشهر از مطالبات دیگر مردم این شهرستان است.


فرماندار پیرانشهر نیز در این نشست، ایجاد منطقه آزاد تجاری و توجه دولت به معیشت مردم را از مطالبات به حق مردم این شهرستان دانست.


اردلان نوسودی افزود: این شهرستان با داشتن 67 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق دارای قابلیت بسیار خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بوده و می توان از آن به عنوان گنج نهفته نام برد.


وی اضافه کرد: هم اکنون سالانه مبادلات کالا در مرز تمرچین به ارزش بیش از 1.2 میلیارد دلار صورت می گیرد و بیش از یک میلیون نفر نیز از طریق این مرز تردد می کنند.


نوسودی گفت: وجود سه سد در دست احداث، 50 هزار هکتار زمین زراعی و تبدیل شدن بیش از 18 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به ارضی آبی می تواند این شهرستان را به یکی از قطب های کشاورزی در منطقه تبدیل کند.


فرماندار پیرانشهر گفت: با همکاری مسئولان این شهرستان، پرونده 43 طرح نیمه تمام را برای ارائه به هیات دولت تقدیم استانداری آذربایجان غربی کرده ایم که با شروع مجدد این طرح ها چرخه های صنعت در این منطقه دوباره فعال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار