امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه :

مهدویت گرایی باید بصیرت افزایی و شناخت عمیق امام زمان باشد

جوانانمان را خوشحال کنیم با نگاهی دلسوزانه برایشان گره گشایی کنیم .بجای اتکا به نفت اتکا کنیم به تولید داخلی و به صنعت گردشگری و توریسم .

کد مطلب: ۴۹۸۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان،حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: از پیشینه خوب فکری و فرهنگی بهره مندیم که ولایت محمد و آل محمد(ص) است که برای ریز و درشت ما برنامه ریزی کردند.

وی افزود : مردمانی که با عقبه چند هزار ساله فرهنگی مورد توجه رسول الله(ص) واقع شدند, رسول خدا بدون تعصبات قومی سلمان فارسی را به عنوان نماد فارس ها از اهل بیت خود می نامید.

وی ادامه داد: در روایات آمده که ملت ایران و جوانان این ملت به یاری امام زمان(ص) خواهند رفت و ما امروز می بینیم جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس و امروز هم در دفاع از حریم اهل بیت یار و یاور نهضت جهانی امام زمان(عج) هستند و لذا مسئولیت مردم ما نسبت به ظهور و امام زمان(عج) فوق العاده بیشتر از دیگر ملت ها است

امینی تصریح کرد : ایرانی ها تعهد و مسئولیت بیشتری نسبت به امام زمان دارند به این دلیل که بیش از همه کشورها از ما ایرانی ها و فارس ها در روایات نام برده شده.

وی عنوان داشت : در طول هزار سال گذشته مدیون مراجع و علما هستیم که کشور و افکار ما را از افراط و تفریط باز نگه داشتند.عده ای می گفتند کاری به امام زمان(عج) نداریم و باید دست روی دست بگذاریم, چنین نگاهی در بین افراد تنبل و راحت طلبی که نمی خواهند اهل جهاد باشند موج می زد اما علما نگذاشتند کشتی اسلام در این دریای پر تلاطم شبهات غرق شود و بلاخره در سال57 با طلوع جمهوری اسلامی به رهبری امام(ره) ادامه دهنده این راه بودند.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره برگزاری جشن های نیمه شعبان گفت : چراغانی و برگزاری جشن برای نیمه شعبان خوب است اما این کف مهدویت گرایی است ,سقف مهدویت گرایی باید بصیرت افزایی و شناخت عمیق امام زمان باشد.

حجت الاسلام امینی با اشاره به روز وزارت اطلاعات گفت : سربازان گمنام امام زمان خیلی تلاش می کنند اما همیشه در سایه هستند و حقیقتا این اوج اخلاص است. یک پروژه اصلی شان تامین امنیت کشور ماست در حالی که چهار طرف مرزهای ما گروهک های تروریستی قرار دارند.

وی افزود: سربازان گمنام امام زمان نقش مهم و پررنگی هم در حوزه مبارزه با فساد اقتصادی و زمین خواری در کشور دارند.

امینی در رابطه با روز سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد : جوانان ما در مقابل لشگرهای تا دندان مسلح دشمن از دیوارهای شرف خرمشهر حفاظت کردند و نشان دادند که اگر استقامت ,توکل و توسل کنار هم قرار گیرند پیروزی های بزرگ بدست می آید . باید از روز سوم خرمشهر که روز پایداری و مقاومت است درس بگیریم برای امروزمان در حوزه اقتصاد به نام اقتصاد مقاومتی و مثل بچه های خرمشهر روی پایمان بایستیم.

وی ادامه داد : ممنونیم از کسانی که این پیامهای سوم خرمشهر را می گیرند مثل مردمان سربلند دزفول که چهارم خرداد را به نام خودشان در تقویم بنام روز مقاومت و پایداری ثبت کردند. انسان اگر روزها را بشناسد درسش را می گیرد و در تاریخ به نام خودش ثبت می کند.

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به روز پنج خرداد سالروز فوران اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان اظهار داشت : روز پنج خرداد را باید بنویسیم روز نفت و گاز و عبرت ها, ما مسجدسلیمانی هایی که مدعی هستیم پایتخت فرهنگی و صنعتی قوم بختیاری هستیم فرهنگی را که می توانیم به ایران صادر کنیم این است که از ما عبرت بگیرند و به دنبال اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت نروند چرا که ما بیش از صد سال این را تجربه کردیم.

وی ادامه داد : روز پنج خرداد روز غارت منابع مسجدسلیمان است, روز چپاول نفت و گاز ما توسط بریتانیا و بجا گذاشتن انبوهی از اندوه برای بختیاریها و مسجدسلیمانی هاست . اگر این روز را انگلیس جشن بگیرد یا روز بزرگداشت ویلیام دارسی(کاشف نفت در مسجدسلیمان) بنامند تعجب نمی کنم لذا این روز برای ما روز عبرت است.

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان تاکید کرد : ای کاش مسئولان ما بجای تکیه به نفت و گاز تکیه کنند به فرامین رهبری که در زمان جنگ فرمودند ای کاش روزی خبر خوش بستن شیر نفت را به من بدهند. دولت ها یکی پس از دیگری آمدند و رفتند اما به این موضوع توجه نمی کنند . نفت وگاز تبدیل به پاشنه آشیل دولت های جمهوری اسلامی شده و تبدیل به یک پول باد آورده شده است .

وی با تاکید بر اینکه باید از روز پنج خرداد درسهای فرهنگی و اخلاقی بیاموزیم افزود: بیاییم پنج خرداد را روز عبرت و روز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان قرار دهیم . جوانانمان را خوشحال کنیم با نگاهی دلسوزانه برایشان گره گشایی کنیم .بجای اتکا به نفت اتکا کنیم به تولید داخلی و به صنعت گردشگری و توریسم دامن بزنیم در شهری که صفه سرمسجد , هفت امام زاده , چشمه های گلگیر و دریاچه های پشت سد را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار