ضربه به سر و گردن؛ عامل اصلی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: بیش از 63 درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی بر اثر ضربه به سرو گردن سرنشینان است.

کد مطلب: ۴۹۷۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، سرگرد سیدمرتضی موسوی با بیان این مطلب، اظهار داشت: استفاده از کمربند ایمنی و تنظیم صحیح پشت سری صندلی به میزان بسیار زیادی تعداد کشته شدگان در تصادفات را کاهش می دهد.

وی یکی از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آنرا سرعت غیر مجاز دانست و گفت: شدت تصادفات در ایران براساس تعداد کشته و مجروح در حدود 21 برابر کشورهای توسعه یافته است. راننده ای که با سرعت 110 کیلومتر در ساعت در یک مسیر 100 کیلومتری رانندگی می کند، تنها 9 دقیقه زودتر از راننده ای که با سرعت 95 کیلومتر در ساعت حرکت می کند ، به مقصد می رسد؛ آیا 9 دقیقه صرفه جویی در زمان ارزش آن را دارد که جان خود و دیگران را به خطر بیندازیم؟!
وی ضمن بیان اینکه شدت تصادفات و کشته های ناشی از آن با توان چهارم میزان سرعت غیر مجاز نسبت مستقیم دارد، افزود: این حرف به این معنی است که با افزایش 20 درصدی سرعت، شدت تصادفات دو برابر افزایش می یابد و باید توجه داشت که وسایل نقلیه در سرعتهای بالا تحت تاثیر حرکات جانبی چرخهای عقب گرفته و غیر قابل کنترل خواهد شد.
موسوی همچنین استفاده به موقع از کپسول آتش نشانی در وسیله نقلیه را عامل کاهش خسارات و ضایعات جانی و مالی عنوان کرد و گفت: در مورد راکبان موتوسیکلت، جرم رانندگانی که کلاه را همراه می آورند اما به جای استفاده برای محافظت سر، آنرا روی موتورسیکلت می گذارند همراه با تشدید مجازات است. دلیل آن هم این است آنها به پلیس وقانون می گویند: که ما می دانیم برای سوارشدن بر موتورسیکلت کلاه از لوازم ضروری است با این علم، روی سرم نمی گذارم. غافل از اینکه موتورسیکلت هرگز به تنهایی تصادف نمی کند! این راننده اوست که حادثه می آفریند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار