مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد:

تعیین تکلیف 1.6 میلیارد تومان طلای قاچاق/ واگذاری تعیین تکلیف اموال مازاد دولت

خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به تعیین تکلیف 1.6 میلیارد تومان طلای قاچاق، گفت: 95 میلیارد تومان اموال منقول و 26 میلیارد تومان اموال غیرمنقول در مجموع 121 میلیارد تومان در 10 ماهه ابتدایی امسال توسط سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.

کد مطلب: ۴۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، اردشیر محمدی در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب گفت: کالاهایی که تحت عنوان کالای متروکه به سازمان ارای می شود در صورت تقاضای صاحب کالا برای اعاده به گمرک جهت ترخیص کالا استرداد خواهد شد.
وی افزود: 95 میلیارد تومان اموال منقول و 26 میلیارد تومان اموال غیرمنقول در مجموع 121 میلیارد تومان در 10 ماهه ابتدایی امسال توسط سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: اموال تعیین تکلیف شده تا پایان سال به 160 میلیارد تومان افزایش می یابد.
محمدی با بیان اینکه 92 میلیارد تومان کالا نیز توسط سازمان اعاده شده است،گفت: در حالی که این میزان کالا 20 میلیارد تومان برای سازمان درآمد به همراه داشت نسبت به اعاده آن اقدام شده است.
وی افزود: همچنین آمارها نشان می دهد در 10 ماهه امسال 70 درصد اموال وثیقه ای با وثیقه گذاران به آنها برگردانده شده است.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: این سازمان برگزار کننده بزرگترین مزایده، مناقصه و تعیین تکلیف است و پتانسیل بالایی برای اثرگذاری در اقتصاد دارد.
وی از ارایه یحه ای به مجلس خبر داد که براساس آن سازمان اموال تملیکی متولی تعیین تکلیف اموال مازاد دولت می شود.
محمدی تصریح کرد: در قانون بودجه سالانه حکمی پیش بینی می شود که براساس آن سازمان ها می توانند نسبت به جمع آوری و فروش اموال مازاد اقدام کند و درصورت تصویب این لایحه فروش تمامی اموال مازاد دولت با سازمان تملیکی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: در قانون بودجه 89 و 90 بیش از 3 هزار میلیارد تومان درآمد فروش اموال مازاد پیش بینی شده بود که درصد تحقق آن تنها 7 درصد بوده است.
وی افزود: در سال 91 ، 4 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اموال مازاد در لایحه بودجه پیش بینی شده که از این میزان تنها 20 درصد تحقق یافته است.
محمدی اظهار کرد: با همکاری وزارت صنعت سامانه سما (سامانه مزایده الکترونیکی) پیاده سازی شده و در مرحله اجرای آزمایشی است که تا پایان سال به صورت عملیاتی آماده اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد: سند ملی راهبردی سازمان اموال تملیکی ترسیم و برنامه های اجرایی در این زمینه در حال انجام است.
وی عنوان کرد: صاحبان کالا چنانچه ظرف 5 ماه نسبت به ترخیص کالا اقدام نکنند گمرک می تواند مطابق قانون کالا را به سازمان اموال تملیکی اعلام کند.
محمدی افزود: نبود مجوزهای قانونی، هزینه های ترخیص و اسناد و مستندات از دلایلی است که موجب می شود کالا از گمرکات ترخیص نشده و به سازمان تملیکی اعلام شود.
همچنین مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از تعیین تکلیف یک میلیارد و 600 میلیون تومان طلای قاچاق از ابتدای سال جاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار