اجرای نخستین طرح ˝فرش گل˝ در بوستان ملت کاشان

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان، از اجرای نخستین طرح ˝فرش گل˝ در منطقه یک این شهرداری به عنوان بافت فرهنگی تاریخی خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۶۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،حمیدرضا ممیّز گفت: این "فرش گل" در ابعاد(20 در 30) با وسعت600 مترمربع نخستین طرح طبیعی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان در زیباسازی سیمای شهری و افزایش شادابی و نشاط بصری شهروندان کاشانی است که به همت یک هزار نفر در فاز 3 بوستان ملت ساعت اجرا شد.
وی با اشاره به هزینه 300 میلیون ریالی اجرای این طرح زیبا افزود: تعداد 12 هزار گلدان گل‌های مختلف از جمله گازانیا، ابری نقره‌ای، شاه‌پسند، بوته‌ای و آلیسون در این فرش گل استفاده شد.
به‌گفته‌وی، اجرای این طرح در منطقه بافت فرهنگی تاریخی و در مجاورت قلعه خشتی جلالی مورد بازدید گردشگران با هدف معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان به‌ویژه جاذبه فرش کاشان، افزایش رضایتمندی شهروندان، احساس لذت و شادابی گردشگران داخلی و خارجی با تماشای این فرش گل از سفر به این شهر پرجاذبه اجرا شد.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان، با تاکید بر اینکه کاشان شهری تاریخی و گردشگری با قدمت هفت هزار ساله تپه‌های باستانی سیلک است گفت: افزایش شادابی و زیبایی سیمای بصری شهری این شهر تاریخی با کثرت ورود گردشگران ملی و بین المللی همزمان با فصل گلچینی و آیین گلابگیری در اردیبهشت‌ماه برندگردشگری کاشان ضروری بود.
ممیز اظهار داشت: اجرای طرح‌های نشاط‌ آور و فرح‌بخش مدیریت شهری در قالب طرح‌های طبیعی با استفاده از گل و گیاه علاوه بر زیباسازی و شادابی فضاها معرفی کننده ذائقه هنری و هنر پرور کاشان است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار